پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/رئیس ستاد اجرایی هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: به دلیل برخی اعتراضات تا به امروز باز شماری هایی داشته‌ایم، ولی تاکنون، هیچ تغییری در نتایج اولیه به وجود نیامده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلا یادگار امام عزیز است گفت: امام(ره) در منشور روحانیت از جامعه مدرسین خواستند تا جمعی را به عنوان حلقه وصل طلاب و فضلا، ارکان حوزه و جامعه مدرسین تعیین کنند.

وی بیان کرد: جامعه مدرسین در پاسخ به مطالبه رهبر کبیر انقلاب، اساسنامه‌ای را تحت عنوان مجمع نمایندگان تنظیم کردند و توسط آیت‌الله مشکینی  رئیس وقت جامعه مدرسین،  تقدیم رهبری شد و امام از این طرح استقبال کردند و بدین‌وسیله مجمع نمایندگان شکل گرفت.

رئیس ستاد اجرایی هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اعضای مجمع نمایندگان طلاب هر چهار سال با رأی‌گیری از طلاب ساکن قم انتخاب می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال تصریح کرد: در دور هفتم مجمع نمایندگان حدود 200 نفر از فضلا و اساتید به عنوان نماینده انتخاب شدند و در ماه‌های پایانی سال 96 با صدور حکمی توسط ریاست جامعه مدرسین، ستاد هشتمین دوره انتخابات تشکیل شد و هماهنگ با معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین برنامه‌ریزی خود را آغاز کرد.

وی ابراز داشت: 12 آذرماه 96 حکم تشکیل ستاد صادر و در اولین اقدام فرایند کار ستاد تعریف شد.

رئیس ستاد اجرایی هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: برای انجام فرایند کار ستاد و برگزاری انتخابات 24 مرحله تعریف و زمان‌بندی کامل انجام شد و این فرایند به ریاست و معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین پیشنهاد شد که مورد موافقت قرار گرفت.

وی بیان کرد: تهیه آمار طلاب و فضلا و واجدین شرایط رأی دادن یکی از مراحل کار ستاد انتخابات بود و طبق آیین‌نامه، این آمار از مرکز مدیریت اخذ شد و برای تأیید در اختیار نمایندگان دوره هفتم قرار گرفت و حد نصاب رأی برای نمایندگان هر حوزه انتخابیه تعیین شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: از دهم الی بیستم دی ماه به مدت 10 روز برای ثبت نام تعیین شد و پس از آن به جز در چهار حوزه انتخابیه که بدون کاندید بود هیچ ثبت نامی صورت نگرفت و تنها برای این چهار حوزه با رایزنی‌ای که برای کاندید افراد صورت گرفت ثبت‌نام انجام شد.

وی عنوان کرد: در ادامه اعتراضات نسبت به آمارها اخذ و بررسی‌ها انجام شد و پرونده‌ها تکمیل گردید.

رئیس ستاد اجرایی هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: برای اطلاع‌رسانی به طلاب و روحانیون دو مصاحبه مطبوعاتی انجام شد و از طریق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مجمع نمایندگان و دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی‌ها به‌وسیله پیامک و بنر انجام شد.

وی افزود: حدود 600 نفر در ابتدا ثبت نام کرده بودند ولی بعد از تکمیل پرونده ها طبق آیین نامه تعداد 524 نفر پرونده خود را تکمیل کرده و برای انتخابات ثبت نام اولیه شدند و پرونده‌ها توسط نمایندگان هیئت نظارت بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: پس از اعلام نتایج توسط هیئت نظارت، ستاد این نتایج را به اطلاع ثبت نام کنندگان رساند و اعتراضات جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تعداد 430 نفر شرایط نمایندگی برای 148 حوزه انتخابیه را کسب کردند.

وی بیان کرد: در روز های 20 و 21 اسفند ماه 96 انتخابات در سه مکان فیضیه، پردیسان و شهرک مهدیه برگزار شد و تقریباً به تعداد آمار شرکت‌کنندگان در پردیسان و شهرک مهدیه، به آمار دوره قبل اضافه شده بود.

رئیس ستاد اجرایی هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: در این دوره از نرم‌افزاری برای رأی‌گیری استفاده شده بود که با توجه به مشکلاتی که در پردیسان و شهرک مهدیه به وجود آمد ولی تجربه بسیار خوبی در استفاده از این نوع نرم‌افزارها بود.

وی تصریح کرد: برای شمارش آرا، برخلاف دوره قبلی، صندوق‌های ثابت و سیار در جای مشخصی در جامعه مدرسین ضبط شد و روز سوم یعنی پس از دومین روز انتخابات با حضور نمایندگان هیئت نظارت و با فیلم‌برداری فرایند انجام کار، پلمب ها شکسته شد و در یک روز کامل شمارش آرا انجام گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال گفت: به دلیل برخی اعتراضات تا به امروز باز شماری هایی داشته‌ایم ولی تاکنون هیچ تغییری در نتایج اولیه به وجود نیامده است.

وی ابراز داشت: 197 نفر منطبق با ضوابط و قوانین از اساتید و فضلای حوزه به عنوان اعضای هشتمین دوره مجمع نمایندگان انتخاب شدند و حدود 3 یا 4 نفر از حوزه‌های مختلف هستند که به دلیل اعتراضاتی که صورت گرفته است نیاز به بررسی مجدد دارد که این بررسی‌ها چندهفته‌ای طول خواهد کشید.

رئیس ستاد اجرایی هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: با توجه به اهمیت تشکیل مجمع، تصمیم گرفته شد که با همین تعداد انتخاب شده هشتمین دوره مجمع امشب تشکیل شده و با تشکیل هیئت مدیره سنی هیئت رئیس دائم این مجمع انتخاب شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha