جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/برای ترویج نماز، واقعا نیازمند تبلیغات محیطی و تشویقی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  محمد خامه یار پیش از ظهر امروز در اولین نشست فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان قم که در سالن اجتماعات بنیاد مسکن استان قم برگزار شد با بیان اینکه نقش بنیاد مسکن استان در زلزله کرمانشاه در باز سازی منازل بسیار اثر گذار بوده، گفت: این بنیاد توانست قدم های بسیار خوبی در منطقه زلزله زده  و شهرک معصومیه(ص) از خود به یاد بگذارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه در شهر کریمه اهل بیت(ع) قرار داریم و خدمت به مردم این شهر بسیار با ارزش است، افزود: هر مسئولی در پیشگاه خدا برای خدمت به مردم، مسئول است و باید تا جای که ممکن است برای خدمت رسانی به مردم تلاش خالصانه کند تا شاهد پیشرفت شهر وکشور باشیم.

وی بابیان اینکه در هر مکانی که خدمت رسانی شود اهل بیت(ع) نظر خواهند داشت، اظهار داشت: باید تلاش کرد در همه مکانها که منزل ساخته می شود به موضوع نماز و اقامه نماز هم توجه ویژه ای شود.

خامه یار با بیان اینکه در بحث اقامه نماز و تشویق مردم به این امر  مهم، هنوز نتوانسته ایم قدم های اثرگذاری برداریم، گفت: باید در عملکرد خود نسبت به اقامه و تشویق مردم به نماز و حضور در مساجد و پارکها، بازنگری کنیم و طوری برنامه ریزی کنیم که مردم به این سمت و سو حرکت کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که متأسفانه هنوز نتوانستیم همه ظرفیت های نماز را بشناسیم، افزود: ظرفیت شناسی امر مهمی است، همه دستگاه ها برای شناخت از این ظرفیت مهم، باید به میدان بیایند.

وی با بیان این که مساجد از لحاظ اقامه نماز وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: برای احیاء این امر، نقش مسئولین بخش های مختلف برای حضور اقامه نماز در مساجد بسیار اثر گذار است و این حضور مسئولین می تواند باعث حضور سایر مردم به مسجد برای اقامه نماز شود.

خامه یار با بیان اینکه یکی از ضعف ها در بحث اقامه نماز، عدم تبلیغات محیطی نسبت به نماز است، عنوان کرد: برای ترویج نماز، واقعا نیازمند تبلیغات محیطی و تشویق مرم به نماز هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: مسئولین دستگاه ها لازم است برای تشویق جوانان به بحث اقامه نماز، مسابقه کتابخوانی بگذارند و یا حتی کتاب شیوه دعوت به نماز را مطالعه کنند تا بیش از این، مغفول واقع نشود.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha