جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز با اشاره به دستاوردها و افزایش اقتدار انقلاب بر ضرورت حفظ وحدت جبهه انقلاب اسلامی، از مسئولان خواست چتر انقلاب را برای همه پایبندان به این اصول گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، صبح امروز در تجمع بزرگ اصحاب عشق، در فرهنگسرای الغدیر تبریز بر ضرورت جذب حداکثری تاکید کرد و اظهار داشت: نباید از این موضوع غفلت کنیم که انقلاب چتری برای همه است و در عین حفظ اصول باید به فکر افرادی باشیم که شاید از این چتر دور هستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یکی از انقلاب ‌های بزرگ جهان است که تاثیرات بسیار گسترده‌ و عمیقی در ابعاد فکری فرهنگی سیاسی بر ایران و منطقه غرب آسیا و جهان برجای گذاشت، این انقلاب که دارای خاستگاه فرهنگی بوده و بیش از هر حوزه ‌ای قلمرو اندیشه و تفکر در جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین اسلام ظرفیت ‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: تشکیل و اداره‌ یک حکومت مستقل، عزتمند و پویا یکی از این ظرفیت ها بود و از این جهت انقلاب الگوی مناسب برای ایجاد نظام سیاسی مردم سالار و کارآمد ارائه کرده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته از هیچ توطئه سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی علیه انقلاب دریغ نکردند، گفت: در مقطع کنونی راهبرد اصلی دشمنان ایجاد شکاف و تهی‌ سازی انقلاب از پشتوانه‌ مردمی است و با توجه به تحولات خارجی، داخلی و روند پیشرفت کشور در سایه‌ رهبری حکیمانه‌ مقام معظم رهبری امروز نظام اسلامی در چهل سالگی خود دوران پختگی و نشاط را طی می‌ کند.

وی افزود: تداوم حرکت در مسیر اقتدار انقلاب مستلزم توجه به آرمان‌، اهداف اساسی انقلاب و شناسایی تهدیدها در مقابله با آنهاست، براین اساس حفظ وحدت و انسجام داخلی و استحکام جبهه انقلاب در مقابل بیگانگان دارای اهمیت است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر جذب حداکثری تاکید کردند، ابراز داشت: پایبندی به مبانی و ارزش‌ های اساسی هدف گیری مستمر آرمان‌ ها و همت بلند برای رسیدن به آن‌ها و پایبندی به استقلال همه جانبه کشور و حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او معیار انقلابی ‌گری است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: برای اینکه انقلابی بمانیم باید به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور پایبند بوده و با اجرای سبک زندگی اسلامی ایرانی در مقابل ابتذال غربی مقاومت کنیم تا در اقتصاد و فرهنگ جامعه‌ جهانی هضم نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین حساسیت در برابر نقشه‌های دشمن و عدم تبعیت از آن را یکی دیگر از شاخصه ‌های انقلابی گری دانست و ادامه داد: باید جبهه انقلاب را تقویت کنیم تا دشمن ناامید شود، اولویت برای همه‌ سیاسیون حفظ و گسترش چتر انقلاب اسلامی برای همه‌ کسانی است که به اصول پایبند باشند.

جبهه فرهنگی انقلاب پیوست اجتماعی داشته باشد

حاج حسین یکتا نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: اگر همت نکنیم و تمام جبهه فرهنگی انقلاب برای خود پیوست اجتماعی نداشته باشد، نخواهد توانست رسالت خود را محقق سازد.

وی با تاکید بر اینکه اگر وارد فاز خدمات اجتماعی نشویم و تنها به فکر جمع محدود خودمان باشیم، یک روز متوجه خواهیم شد که سرمایه‌ های اجتماعی خود را از دست داده‌‌ایم، تاکید کرد: محکم و قوی پای کار بایسیتد چون ملائک، بدر خدا هستند که در جبهه فرهنگی عنایت ویژه دارند.

رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: حضرت آقا در زلزله کرمانشاه فرمودند بشتابید در حالی که نشتافتیم، در جنگ نیز خیلی‌ ها گفتند که جنگ جنگ تا پیروزی، اما در جبهه حضور نیافتند، لذا اگر به موقع اقدام نکنیم از امر ولی خود عقب خواهیم ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha