دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ اسماعیلی ضمن تاکید بر توجه به ترجمه نظریه پردازی های علمی فاخر به زبان های مختلف، خاطرنشان کرد: برای ورود به نقد و گفتگوی علمی در عرصه بین الملل، نیازمند همکاری مجموعه هایی چون جامعه المصطفی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مصطفي اسماعيلي معاون کمیته دستگاهی هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز در اولین اجلاسیه سراسری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره جامعه المصطفی، تصریح کرد:  نیازمند ترسیم ساز و کاری برای ترجمه نظریه پردازی های فاخر علمی به زبان های مختلف دنیا هستیم.
وی در ادامه عدم اهتمام برخی از روسای دانشگاه ها، تعارفات علمی در میان اساتید، سوء تدبیر در نگاه های علمی و فقر علمی برخی از مجموعه ها از مهمترین چالش های پیش روی کرسی های نظریه پردازی دانست.
 معاون کمیته دستگاهی هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادآور شد: برای توجه دادن مجموعه های علمی کشور به فضای گفت و گو و نقد، نیازمند جنبشی جدی در فضای علمی هستیم.
وی با اشاره به این که در نظام پژوهشی دانشگاهی، اساتید را به جای حرکت به سمت ارائه تحقیقات عمیق، به سمت ارائه محتواهای علمی سطحی سوق داده ایم، اظهار داشت: متاسفانه در نظام پژوهشی، ناخواسته اساتید را از رویکرد کاشت درخت محوری به سمت سیفی محوری سوق داده ایم.
دکتر اسماعیلی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر توجه به ترجمه آثار علمی فاخر به زبان های مختلف، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در حوزه نظریه پردازی ضمن ورود به فضای نقد و گفت و گو، این مهم را با همکاری جامعه المصطفی در دانشگاه های بین المللی خارج از کشور دنبال نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha