پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین رفعتی

حوزه/ این استاد حوزه با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال به حمایت از کالای ایرانی پاتکی قوی بر دشمنان جمهوی اسلامی ایران زدند، عنوان کرد: اگر مردم ایران در این جنگ اقتصادی به حمایت از کالای ایرانی روی بیاورند، سرمایه و تولیدات داخلی رونق چشم‌گیری خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در گفت و گویی با اشاره به نامگذاری سال۹۷ به سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته انجام داده‌اند، تعیین شعار سال است تا هر یک از مردم و مسئولان به سهم خود در تحقق آن شعار کوشا باشند؛ ایشان بر اساس شرایط خاص اقتصادی کشور، سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.

* تولید ملی و اشتغال‌زایی دو رکن اساسی در رشد اقتصادی است

سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه دشمن به جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران برخاسته است، ابراز داشت: تحریم‌های اقتصادی سال‌های گذشته ضربه‌هایی به اقتصاد کشور وارد کرده است، از این رو هرچه سریعتر باید با آن مقابله شود.

وی افزود: یکی از راه کار‌های مهم در تقویت اقتصاد کشور و مقابله با تحریم‌های اقتصادی، افزایش تولید ملی و افزایش اشتغال است.

رئیس شبکه جهانی ولایت با بیان این که تولید ملی و اشتغال‌زایی دو رکن اساسی در رشد اقتصادی است، تصریح کرد: حمایت مردم از تولیدات داخلی موجب می‌شود کارخانه‌ها رونق بیابند و اشتغال بیشتری برای جوانان بیکار ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه به واسطه تحریم‌های اقتصادی و بانکی، ارز کافی وارد کشور نمی‌شود؛ اگر ما از تولیدات ایرانی حمایت کنیم، دیگر نیاز نیست ارزی برای تهیه کالای خارجی مصرف شود.

* جنگ با دشمن سختی‌های خاص خود را دارد

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال به حمایت از کالای ایرانی پاتکی قوی بر دشمنان جمهوی اسلامی ایران زدند، عنوان کرد: اگر مردم ایران در این جنگ اقتصادی به حمایت از کالای ایرانی روی بیاورند، سرمایه و تولیدات داخلی رونق چشم‌گیری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه شعار سال 97 همچون شعار سال‌های گذشته نیست که صرفاً متوجه مسئولان و کارگزاران کشور باشد، گفت: برای تحقق شعار سال هر یک از مردم و مسؤولان وظایفی دارند، مردم باید تلاش کنند تا زمانی که کالای ایرانی در کشور موجود است، ولو این که کیفیتش مقداری پایین‌تر از اجناس خارجی باشد، از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: جنگ با دشمن سختی‌های خاص خود را دارد؛ برای پیروزی در برابر نقشه‌های اقتصادی دشمنان باید با همه توان از کالای ایرانی حمایت کنیم.

* تسهیلات با سود 30 درصد بر قیمت کالا‌ها می‌افزاید

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی خاطرنشان کرد: در کنار حمایت آحاد جامعه از کالای ایرانی، تولیدکنندگان نیز باید محصولاتی با کیفیت و ارزان تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

وی با تأکید بر این که دولت نقش ویژه‌ای در حمایت از کالای ایرانی دارد، تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید تسهیلاتی با نرخ پایین در اختیار تولیدکنندگان حقیقی قرار دهد؛ پرداخت تسهیلاتی با سود 30 درصد به تولید کنندگان، خود به خود بر قیمت کالاها می‌افزاید.

وی گفت: امیدواریم با همت مردم و مسئولان بتوانیم این پیچ اقتصادی را با پیروزی پشت سر بگذاریم؛ اگر چنین شود، مردم دیگر سراغ کالاهای خارجی نخواهند رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha