پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام خامنه ای

حوزه/ رئیس دبیرخانه چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی» مهلت ارسال آثار به این دبیرخانه را تا ۳۰ اردیبهشت ماه عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی در حال رایزنی برای تمدید زمان ارسال آثار هستیم .

دکتر رحمان لطفی مرزناکی، رئیس دبیرخانه چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، درباره این همایش گفت: یکی از دغدغه های مهم وزارت دفاع تبیین اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب است، بر همین اساس با هماهنگی های صورت گرفته با دفتر نشر و حفظ آثار معظم له مقرر گردید طی 10 سال پنج همایش ملی در این موضوع برگزار شود تا به الگوی دفاعی از نظر مقام معظم رهبری برسیم.

وی افزود: این همایش ها از سال ۹۰ آغاز و به صورت دو سالانه برگزار می گردد که تاکنون سه همایش آن برگزار شده است. البته سه همایش قبلی رویکرد درون وزارتی و با همکاری دانشگاه های نظامی کشور برگزار شده است، اما با عنایت به این که قرار است همایش پنجم در بعد بین المللی برگزار گردد، ضرورت طرح بیشتر گفتمان دفاعی مقام معظم رهبری در جامعه نخبه کشور ایجاب کرد که همایش چهارم با دعوت از حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی برگزار گردد تا بتوانیم اندیشه های دفاعی رهبر معظم انقلاب را از منظر دانشگاهی و حوزوی نیز پیگیری گردد.

لطفی مرزناکی  خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یک اقدام بی سابقه حمایت های بسیار خوبی صورت گرفت، به طوری که در تاریخ برگزاری همایش های علمی کشور بی سابقه بود.

وی ادامه داد: طی فراخوان چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای» حدود 56 دانشگاه، حوزه های علمیه و مراکز علمی به صورت داوطلبانه از این همایش استقبال نمودند که طی آن اعضاء هیئت علمی خود را برای این همایش معرفی کرده اند.

رییس دبیرخانه چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای» افزود: طی برنامه هایی که برای نهادینه سازی گفتمان دفاعی مقام معظم رهبری داریم از حمایت علمی معنوی سایر دانشگاه ها و مراکز علمی استقبال می نماییم.

دبیر چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای، مهلت ارسال آثار به این دبیرخانه را تا 30 اردیبهشت ماه اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی در حال رایزنی برای تمدید زمان ارسال آثار هستیم.

وی اضافه کرد: آثار ارسالی قرار است بدون نام، رایگان و سریع داوری شود و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی ارسال آثار به سایت www.tademam.ir  و یا کانال  @tademamدر شبکه اجتماعی سروش که بصورت آن لاین پاسخگوی سوالات علاقمندان است مراجعه کنند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین با مرکز علمی جهاد دانشگاهی تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که برای مقالات پذیرفته شده و حضور در همایش و پیش همایش های چهارم مدرک معتبر صادر نمایند که امتیاز ویژه ای در ارتقاء سطح در دانشگاه ها و مصاحبه های دکتری برای شرکت کنندگان محسوب می گردد.

لطفی مرزناکی، دفاع آینده نگر، دفاع در عمق راهبردی، نفوذ و مقابله با آن، توانمندسازی معنوی و آمادگی دفاعی و اقتصاد مقاومتی با تأکید بر ظرفیت های نیروهای مسلح را از محورهای همایش برشمرد و گفت: موضوعات(معرف ها) همایش نیز شامل «مبانی، مفاهیم، مؤلفه ها، گونه شناسی و جایگاه»، «تجارب و مطالعات تطبیقی»، «ساختارها، ابزارها و روش ها» و «خلاقیت، نوآوری و آینده نگری» است.

                                                   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha