پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رهبر حزب حریت کشمیر

حوزه/ سید علی شاه گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر با تاکید بر بی اثر بودن فشار بر مسلمانان کشمیر گفت: مردم کشمیر نه مقابل نیروی نظامی هند تسلیم خواهند شد و نه از تلاش برای حق تعیین سرنوشت خود دست برخواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای حوزه؛ سید علی شاه گیلانی رهبر حزب حریت کشمیر با تاکید بر بی اثر بودن فشار بر مسلمانان کشمیر گفت: مردم کشمیر نه مقابل نیروی نظامی هند تسلیم خواهند شد و نه از تلاش برای حق تعیین سرنوشت خود دست برخواهند داشت.

ژنرال بیپن راوت رئیس ارتش هند نیز در سخنرانی خود در منطقه سرینگر اعلام کرده بود که فشارها و عملیات نظامی توسط دولت هند در منطقه جامو و کشمیر فایده ای ندارد و باعث نخواهد شد که مردم این خطه آرمان خود را فراموش کرده و با دولت هند همراهی کنند.

سید علی شاه گیلانی که از رهبران برجسته سیاسی-مذهبی و چهره معروف آزادیخواه کشمیر می باشد در واکنش به این اظهارات رئیس ارتش هند گفت: اعتراف رئیس ارتش هند پیروزی معنوی ماست و این همان چیزی است که ما همیشه آن را بیان کردیم که هند با زور نمی تواند بر ما مسلط شود و آرمان های ما را نابود کند.

وی در جواب جنرال راوت که گفته بود اکثر مردم کشمیر با هند هستند گفت: این حرف بر چه اساسی زده می شود، در حالیکه ارتش و نیروهای امنیتی هند مردم را در کشمیر به خاک و خون می کشند، این دروغی آشکار است. فقط با پذیرفتن حق تعیین سرنوشت ما توسط دولت هند و برگزاری همه پرسی به صورت شفاف و آزاد معلوم خواهد شد که مردم با کدام طرف هستند و چه می خواهند.

رهبر حزب حریت کشمیر با اشاره به پیشینه تاریخی مساله کشمیر، منشا تمام گرفتاری‌ها و مشکلات این خطه را لجاجت دولت هند از ابتدا و فشارهای غیر منطقی آنان به مردم کشمیر دانست.

مقام معظم رهبری نیز اخیرا در سخنان خود اشاره به این مطلب تصریح نمودند که؛ عقب نشینی استکبار و زورگویان عالم به دلیل ایستادگی و مقاومت در برابر آنها،‌ یک سنت الهی است و ابراز امیدواری کردند که ملت های عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین مظلوم، میانمار و مردم کشمیر در آینده نه چندان دور، با مقاومت خود،‌ دشمنان را به عقب برانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha