جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: نماز مایه خیر و برکت و راه پیشبرد اهداف بشراست ،چرا که اگر ما به تنهایی خودمان بتوانیم نمازمان را در اول وقت و با آرامش اقامه کنیم تنها در ۵۰ درصد این فریضه الهی موفق عمل کرده‌ایم؛ چراکه ۵۰ درصد آن مربوط به دعوت دیگران به این فریضه مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی صبح امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان قزوین گفت: آشناسازی و آسان‌سازی برای انجام فریضه نماز ‌بین آحاد مردم، از جمله تأکیدات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که امروز شما طلاب حوزه های علمیه باید امر مهم وواجب نماز را در بین آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان در جامعه به خوبی تبیین نمایید.

وی اظهار کرد:  نماز کلید پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و منشأ خیرها و کمال و راهی برای رسیدن جامعه به سعادت است، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، باید از تمام ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای تولید محتوی دینی، ترویج و توسعه فرهنگ نماز و پاسخ‌گویی به شبهات دینی استفاده ‌کنیم.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: با توجه به ارزش و اهمیت و نقش نماز در سعادت و رستگاری و عاقبت به خیری انسان ها، باید ترویج فرهنگ نماز به‌ عنوان یک فریضه انسان ساز و تعیین کننده در سلامت اجتماعی جامعه در اولویت برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: نماز  مایه خیر و برکت و راه پیشبرد اهداف بشر است، چرا که اگر ما به تنهایی خودمان بتوانیم نمازمان را در اول وقت و با آرامش اقامه کنیم، تنها در ۵۰ درصد این فریضه الهی موفق عمل کرده‌ایم؛ چراکه ۵۰ درصد آن مربوط به دعوت دیگران به این فریضه مهم است.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: نماز جماعت از با فضیلت‌ترین عبادات اسلامی است و موجب دوری نفاق و تفرقه میان مردم و راهی هموار برای جلب رضایت و خشنودی خداوند متعال است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا ارتباط نسل جوان با نماز برقرار شده و تقویت شود و هر چقدر این رابطه محکم و قوی باشد آثار معنوی آن در نمازگزار بیشتر دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه تهذیب و اجرای برنامه های تهذیبی از همان ابتدای ورود به عرصه طلبگی باید مدنظر طلاب، حوزوی باشد، تصریح کرد: طلاب علوم دینی به عنوان امانت های الهی در دست گردانندگان حوزه هستند و باید با نگاه ویژه ای در راستای تهذیب و خودسازی معنوی طلاب تلاش  نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha