جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد وفاداری را شاخصه اصلی جانبازان در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و پس‌از آن در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: جانبازان با تأسی به علمدار بی‌دست صحرای کربلا تا پای جان برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، صبح امروز به مناسبت سالروز ولادت باسعادت علمدار  کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز از علمداران حماسه به‌ پاس مجاهدتشان در دفاع از دین و میهن تجلیل کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد در این دیدارها، جانبازان را پرچم عزت و شرف ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: پرچم عزتی که جانبازان بر فراز ایران اسلامی برافراشتند کشور را برابر توطئه‌های مختلف استکبار جهانی بیمه ساخت.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: شهدا و جانبازان در جریان نبرد و مقاومت هشت‌ساله با لبیک گفتن به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) علی‌رغم سن کم به‌مانند حضرت قاسم بن الحسن(ع) سنگرهای دفاع را پر و جانانه در برابر دشمنان بعثی مقاومت کردند.

وی وفاداری را شاخصه اصلی جانبازان در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و پس‌ازآن در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: جانبازان با تأسی به علمدار بی‌دست صحرای کربلا تا پای جان برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و قدردانی از ایثارگران را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه استقامت در مسیر ایثارگری و جانبازی برشمرد و عنوان کرد: جانبازی مدال ارزشمندی است که خداوند این نعمت گران‌بها را نصیب بندگان پاک و بی‌آلایش خود می‌کند.

امام‌جمعه یزد تأکید کرد: ملت قهرمان ایران آرامش و آسایش امروز خود را مدیون جان‌فشانی‌های ایثارگران و جانبازان است که تفسیرگر واقعی معنای ایثار هستند و در پیروی از اسطوره وفاداری و شجاعت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، آن قهرمان بی‌بدیل قیام کربلا، حماسه‌ای دیگری خلق کردند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha