چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کمیته امداد

حوزه/ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد از خودکفایی بیش از ۱۴۰۰ خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد در سال سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، محمدحسین جمال پور، در همایش مددکار اجتماعی و ارتقای پایداری اجتماعی با تمرکز بر نهاد خانواده، اظهار کرد: در بیش از پنج سال گذشته موضوع مددکاری به‌صورت تخصصی در کمیته امداد مطرح است و هم‌اکنون به ازای هر مددکار خانواده به‌طور میانگین 300 پرونده مددجویی وجود دارد.

وی بابیان اینکه تمرکز مددکاران این نهاد بر توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: 68 مشاور و مددکار خانواده به‌صورت تخصصی در کمیته امداد استان یزد مشغول فعالیت هستند که بیش از 60 درصد آنان زن هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: بیش از 21 هزار خانوار نیازمند با جمعیت 38 هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند، این در حالی است که سال 96 هزار و 433 خانوار تحت حمایت (دو هزار و 737 نفر) از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

جمال پور ادامه داد: هدف‌گذاری مددکاران خانواده این نهاد آماده‌سازی ذهن مددجویان تحت حمایت برای ورود به عرصه کار و تلاش و داشتن جامعه‌ای سالم است.

وی بابیان این که کار مددکاری از ارزش بالایی برخوردار است، افزود: نیازمندانی که برای دریافت خدمات حمایتی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، پس از بهره‌مندی از خدمات و مشاوره‌های لازم توسط مددکاران طی مدت‌زمان مشخص توانمند شده و از تحت حمایت خارج می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: بسته‌های خدماتی مختلفی برحسب نیاز به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود و رویکرد ارائه این خدمات، توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت و حفظ خانواده‌های نیازمند در مقابل آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی آنان است.

برپایه این گزارش، 11 میلیارد و 277 میلیون تومان از کمک‌های اهدایی خیران در سال 96 در بخش زکات، هفت میلیارد و 233 میلیون تومان صدقات، هشت میلیارد و 783 میلیون تومان اکرام ایتام و محسنین و 16 میلیارد و 129 میلیون تومان سایر طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان ازجمله در زمینه‌های درمان، جهیزیه و مسکن بوده است.

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha