جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار آیت الله سید محمد شاهچراغی با شورای هماهنگی سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: آگاه کردن مردم از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین انقلاب دینی و مذهبی است، اظهار داشت: مردم از همه اقشار جامعه موجب پیروزی انقلاب شدند و هیچ‌کس نمی‌تواند انقلاب را به انحصار خود در بیاورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: دشمن همواره با توطئه قصد داشت انقلاب اسلامی به چهل‌سالگی نرسد و در این راه از هیچ دشمنی دریغ نکرده، ولی همواره شکست‌خورده است.

وی افزود: خوشبختانه در طی چند سال پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری بوده و هستیم که لازم است همه دست در دست هم در راه آبادانی کشور تلاش کنیم و فعل خواستن را صرف کرده و دشمن را ناامید کنیم.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بی‌نظیر بوده و هست، خاطرنشان کرد: در این رابطه کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر باید دستاوردهای انقلاب را احصا و بازگو کنند.

وی، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب و زمانی کلیدی برای تبیین نقش‌های مؤثر در انقلاب عنوان کرد و افزود: آگاه کردن مردم از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه محسوب می‌شود.

لزوم تبیین دستاودهای انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم است.

حجت‌الاسلام غلامرضا قندهاری تصریح کرد: بهترین برنامه برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، معرفی دستاوردهای بیشمار جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف و عرصه‌های بین‌المللی است.

وی افزود: مشارکت دادن بیشتر جوانان، حضور هوشمندانه در فضای مجازی، برنامه‌ریزی برای حضور همه اقشار، توجه به آثار پژوهشی در حوزه انقلاب اسلامی، توجه به نقش شهدا در پیروزی و استمرار انقلاب، بهره‌گیری از آثار هنرمندان، حمایت از تولیدات چندرسانه‌ای، ساخت مستند و کلیپ‌های جذاب و... ازجمله اولویت‌های ستاد است.

حجت‌الاسلام قندهاری خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌ریزی برای برخی از برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان، افراد و صاحب‌نظران طرح‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، علمی و... می‌توانند طرح خود را به این شورا ارائه دهند تا در صورت تصویب از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در برخی مقاطع حساس بهتر می‌توان مفاهیم و محتوا را به مخاطب انتقال داد، افزود: چهلمین سالگرد زمانی مناسب و مقطعی است که ذهن‌ها و دل‌ها برای شنیدن پیام انقلاب آماده‌تر است؛ بنابراین باید در این فرصت تمام حرف‌ها گفته شود و پیام انقلاب به‌خوبی به دل‌ها و ذهن‌های آماده ارسال شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه همه ما در مقابل معارف انقلاب مسئول هستیم، گفت: نسل اول انقلاب از نزدیک با وقایع و موضوعات پیرامون انقلاب اسلامی در ایران آشنا بوده و برای ارزش‌های انقلاب مبارزه کرده و مشکلات را لمس کرده‌اند، اما نسل‌های بعدی این اتفاقات را ندیده‌اند و بازخوانی و تبیین این اهداف و ارزش‌ها برای آنان ضروری است و نسل اول انقلاب تکلیف و وظیفه سنگینی در این خصوص بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است که مردم حافظ و عامل بقای آن است، گفت: پایه اصلی و زیربنای این انقلاب، مردم هستند و مراسم و مناسبت‌ها به‌ویژه چهلمین سالگرد انقلاب باید مردمی و با مشارکت حداکثری برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha