جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماجرای یک کهنه سرباز انگلیسی که مخالف ساخت مسجد بود

حوزه/ یک کهنه سرباز انگلیسی که مخالف ساخت مسجد در شهر لینکلن انگلستان بود، پس از آشنا شدن با دین اسلام و صحبت با مسلمانان، از جبهه قبلی خود برگشته و اکنون به یکی از حامیان اصلی مسجدسازی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک کهنه سرباز انگلیسی که مخالف ساخته شدن مسجد در محله اش بود، اکنون به یکی از حامیان اصلی ساخت مسجد تبدیل شده است. این سرباز سابق ارتش بریتانیا که 25 سال در ارتش خدمت کرده در واقع یکی از فعالان اصلی حامی ساخت مسجد در شهر انگلیسی لینکلن در میدلندز شرقی در انگلستان می باشد و کمپینی در این رابطه راه اندازی کرده است.

ایان دورانت همیشه حامی مسجد نبوده و در گذشته یکی از بزرگترین مخالفان مسجدسازی بوده است.

وی در این باره می گوید: نگرانی های اولیه من در رابطه با نبودن پارکینگ مناسب بود. اگر مسجد ساخته می شد، حداقل 90 خودرو وجود داشت و مسجد تنها پارکینگی با گنجایش 12 اتومبیل داشت. اما اوضاع تغییر کرد. آتش سوزی تعمدی در محل ساخت و ساز مسجد شرایط را عوض کرد. به علاوه راهپیمایی هایی نیز توسط گروه های نژادپرست از جمله لیگ دفاع انگلیس راه اندازی شد.

این  کهنه سرباز انگلیسی می گوید: ما یک کنفرانس خبری راه انداختیم و مخالفتمان را با اقدامات این گروه نژادپرست نشان دادیم. ما همچنین از مردم خواستیم به آن ها پشت کرده و آن ها نیز همین کار را کردند.

تنویر احمد مدیر انجمن اسلامی لینکلن نیز می گوید: بسیاری ساکنان به ما خوش آمد گفتند و عده ای نیز از حضور ما ناراضی بودند. برخی افراط گرایان نیز بودند که دشمنی شان را نشان می دادند. ما به در خانه مردم رفتیم و با آن ها صحبت کردیم و متقاعدشان کردیم که مسجد خطری برای آن ها محسوب نمی شود.

هیچ چیز درباره اسلام نمی دانستم

مدیر انجمن اسلامی لینکلن همچنین به خانه کهنه سرباز انگلیسی می‌رود که آگاهی ناچیزی درباره دین اسلام داشت. این سرباز بازنشسته انگلیسی در این باره گفت: من هیچ چیز درباره اسلام نمی دانستم، اما ایمیلی به دستم رسید که جلساتی در این رابطه برگزار می‌شود. در این جلسات شرکت کردم و فوق العاده بود.

او از این پس در اعیاد مختلف مسلمانان، روزهای درهای باز مسجد شرکت کرده و به یکی از دوستان مسلمانان در شهر تبدیل شده است.

تا چند هفته دیگر قرار است نخستین مسجد شهر لینکلن افتتاح شود. این مسجد هم اکنون در آخرین مراحل ساخت و ساز قرار داشته و گنبد بزرگ سبز رنگ، نمای بیرونی گلدسته ها و هلال طلایی رنگ بالای مسجد به زودی به آن اضافه می شوند.

این مسجد بیش از 500 نمازگزار خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha