جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 449379
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
چهارمین مسجد در کشور کرواسی ساخته شد

حوزه/ چهارمین مسجد کرواسی که روز یکشنبه افتتاح شد در روستای بوگوولجا واقع شده، این مسجد به گفته مفتی اعظم کرواسی با هدف تبیین معنای واقعی اسلام ساخته شده و در نزدیکی مرکز بوسنی و هرزگوین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهارمین مسجد در کشور کرواسی روز یکشنبه در روستای بوگوولجا افتتاح شد. پس از ساخت مساجد در زاگرب، رجکا و گونجه، این مسجد نزدیک به مرز بوسنی و هرزگوین قرار دارد.

عزیز افندی حسن اویچ، مفتی اعظم جامعه اسلامی کرواسی در گفتگو با رسانه های خبری در این باره گفت: مسجد جدید به هدف نشان دادن معنای واقعی اسلام به جوانان در این روستا ساخته شده است. معنای واقعی اسلام و اینکه اسلام پر از افکار باز، پر از اعمال خوب، و آزاد از هر گونه انحراف و بدی است.

وی در ادامه افزود: مراکز عبادت مسلمانان و مراکز اسلامی در کرواسی محل روبرویی و ملاقات مذاهب مختلف و فرهنگ های متفاوت نیز هستند.

در کرواسی هم اکنون تنها 26 مرکز دینی اسلامی و از جمله 4 مسجد وجود دارند. این درحالی است که طبق جدیدترین آمار جمعیتی مربوط به سال 2011 در این کشور 63 هزار مسلمان وجود دارند به این معنا که به ازای 2 هزار و 500 نفر نمازگزار تنها یک مسجد ساخته شده، در دیگر کشورهای اروپایی این رقم تفاوت هایی دارد. مثلا در یونان هر 650 مسلمان یک مسجد و هر سوئد هر 8 هزار مسلمان یک مسجد دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha