پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور در دیدار مردم تبریز، گفت: آن ها که در کاخ سفید نشسته اند بدانند اگر به تعهد و تمدن و انسانیت‌شان پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران، با قدرت در برابر هرگونه توطئه و نقشه آن ها خواهد ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، ظهر سه شنبه در دیدار با مردم تبریز که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار و جمعی از وزرا در ورزشگاه باغشمال این شهر برگزار شد، تصریح کرد: آذربایجان سرزمین مقام معظم رهبری و ثقه الاسلام تبریزی، علامه طباطبایی، علامه امینی، شهید قاضی و شهید مدنی، سرزمین شعرای بزرگی همچون شهریار، سرزمین ستارخان ها و باقرخان ها، سرزمین سردار باکری ها ، باقری ها و شفیع زاده ها، سرزمین لشکر عاشورا و پایگاه دوم شکاری تبریز است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه امروز می خواهیم یکبار دیگر با هم پیوند جدیدی را برای ارتقای آذربایجان و سربلندی ایران ببندیم، ابراز داشت: ما از اردیبهشت سال گذشته در کنار هم وعده دادیم امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت را محقق کنیم و امروز به وعده گذشته برمی گردیم؛ ما به آذربایجان و برای دریاچه ارومیه و فرهنگ و زبان ترکی، برای سربلندی تیم تراکتورسازی پای وعده های خود ایستاده ایم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز به برکت دلاوری های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیج ایثارگر و فداکار، ما شاهد امنیت مثال زدنی ایران عزیزمان هستیم، ما هر روز پاس می داریم امنیتی که در سایه وحدت و انسجام ملت ایران به وجود آمده و این وحدت را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه آرامش زندگی مردم و آرامش بازار را حفاظت خواهیم کرد، تصریح کرد: من به شما مردم بزرگ ایران و مردم غیور آذربایجان قول می دهم توطئه آمریکا و صهیونیست ها و برخی ارتجاع عرب درمنطقه در پیشرفت ایران عزیز ما تاثیری نخواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ابراز داشت:  آن ها که در کاخ سفید نشسته اند بدانند اگر به تعهد و تمدن و انسانیت شان پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران با هرگونه توطئه و نقشه آن ها، با قدرت در برابر آن ها خواهد ایستاد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند ملت ایران را ناامید کند، تاکید کرد: اگر کسی بخواهد به پیمان ما خیانت کند بداند عواقب وخیمش شامل حال خود آنها خواهد شد، دولت و ملت ایران برای تمام مراحل مختلف در برابر آن ها برنامه ریزی کرده است، ما مشکلی را پیش رو نخواهیم داشت و اگر مشکلی داریم با دست پرکفایت ملت ایران حل وفصل خواهیم کرد.

وی با اشاره به آمار صادرات ایران در ماه گذشته گفت: صادرات غیرنفتی کشور در ماه فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده، البته واردات ما نیز هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه دولت هر گونه مشکلی در زمینه توسعه کشور باشد  آن را حل می کند، تاکید کرد: از مجلس و قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و همه مردم ایران تشکر می کنم که همواره پشتوانه بزرگ تصمیمات نظام و دولت بوده اند.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: امروز در استان آذربایجان شرقی سه هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و برای ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه کلنگ زنی می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه دستور داده ام توقف عملیات ذوب مس سونگون برداشته شود و فعالیت مس سونگون آغاز خواهد شد و اشتغال برای مردم پیش پای این استان خواهد بود، عنوان کرد: امام جمعه محبوب و عزیز تبریز اعلام کردند ما نیاز به ارتقای بهداشت و درمان و امکانات پیوند کبد در آذربایجان داریم، از همین جا اعلام می کنم امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha