جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسمعیل پور

حوزه/ مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از حمایت ستاد اقامه نماز و مسئولان فرهنگی از پایان ‌نامه ‌ها و مقالات با موضوع نماز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سعید اسمعیل پور مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، شنبه شب در نشست ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص بحث و اهمیت نماز، اظهار داشت: سخت ‌ترین و سنگین ‌ترین برنامه ‌ای که در دانشگاه‌ ها برگزار می‌ شود، باید برنامه ‌هایی باشد که مربوط به نماز است.

وی ادامه داد: در گذشته بیان مسائل دینی بیشتر در زمینه تعبدی بوده و مردم همواره از روی تعبد و بندگی خدا به سمت نماز روی می‌آوردند اما امروزه بیان مساله تعبدی دین بویژه نماز از سوی جوانان قابل مسموع نیست.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: اگر به دنبال این هستیم تا جوانان ما به سمت نماز سوق یابند باید از همه جهات فواید نماز را بیان کرده و معتقدم نباید برای گرایش دادن جوانان به نماز آنها را تنها از زمینه تعبدی راهنمایی کنیم.

وی تربیت انسان را مهم ترین رسالت دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب اقداماتی در جهت گرایش جوانان و نوجوانان به نماز صورت گرفته، اما اکثر کارهایی که انجام پذیرفته آموزشی بوده و متاسفانه در بحث پژوهشی نماز در دانشگاه‌ ها مغفول واقع مانده است.

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به نزدیکی به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان به دنبال احیا و ارتقای سطح فرهنگی جامعه هستیم، از این رو باید به گونه‌ای در خصوص نماز و اهمیت آن در میان جوانان بحث کنیم که مورد قبول آنها باشد.

وی تصریح کرد: باید در زمینه‌های مختلف نماز پژوهش و تحقیق‌هایی از سوی مسئولان برگزاری نماز صورت گیرد تا با نتایج بررسی‌ها به جوانان و نوجوان و عامه مردم بیان کنیم که برپایی فریضه نماز از انجام دیگر امور اجتماعی و فردی آنها دور نیست.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تاکید بر این که اقبال به سمت برپایی نماز در میان جوانان بسیار است، گفت: برای جلب و توجه جوانان به برپایی نماز باید با زبان آنها در خصوص اهمیت نماز صحبت کنیم و در مقالات و پژوهش‌ها به بخش‌های مختلفی همچون اجتماعی و روانشناسی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: در پژوهش‌های روانشناسی می ‌توان مطرح کرد که جالب‌ترین و مفیدترین دارو برای درمان افسردگی اقامه نماز در وقت آن است، چون تاثیر شگرفی بر روح و جان دارد.

اسمعیل پور اذعان کرد: امروزه نیاز جامعه ما این است برای گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به نماز باید در دانشگاه‌ها پژوهش‌ های بسیاری در زمینه‌های مختلف، فقهی، روانشناسی، اجتماعی و ... صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha