شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش بین‎المللی دکترین مهدویت

حوزه/ دبیر چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از حضور ۵۰ میهیمان خارجی در این مراسم خبرداد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی امروز صبح در مراسم افتتاحیه همایش دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت:امسال ۱۲۰مقاله داخلی، ۱۴۰ مقاله از مراکز علمی و ۷۸ مقاله خارجی به دبیرخانه دکترین مهدویت رسیده است که ۱۲۶ مقاله در دو روز همایش که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار میشود؛ طرح و نقد میشوند.
رئیس موسسه آینده روشن اظهارکرد: در این همایش ۵۰ میهمان خارجی از ۱۶ کشور جهان و ۱۰ سفیر کشورهای مختلف به همراه ائمه جمعه و علمای اهل سنت داخل و شخصیتهای علمی و حوزوی و ملی حضور خواهند داشت.
وی گفت: اهدای لوح مهدی(عج) یاور به ۳۰ شخصیت، رونمایی از نرم افزار دکترین مهدویت و مستند آخرین مسیح از جمله برنامه هایی که است که این همایش انجام می شود.
دبیر همایش دکترین مهدویت بیان کرد: مراسم اختتامیه نیز در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه با حضور و سخنرانی آیت الله اراکی و تقدیر از برگزیدگان همایش و ارایه یک کمسیون علمی و گزارش عملکرد چهار کمسیون علمی به همراه میزگرد تخصصی با موضوع اصالت بحث مهدویت برگزار میشود.

وی اظهار: وظیفه علمای مذاهب اسلامی وظیفه دارند که مباحث مشترک از جمله مهدویت را مبنای ارتباط قراردارند؛ اگر این مباحث متعالی مبنای راه قرار گیرد و اگر چنین کنیم بینی مستکبران عالم به خاک مالیده خواهد شد.

وی گفت: بر اساس اندیشه مهدویت حکام کشورهای اسلامی باید عادل و صالح باشند؛ در حقیقت هیچ اندیشه دینی پس از توحید و نبوت نیست که بتواند به خودسازی افراد و بسیج توده ها و تحول جوامع بپرازد؛ راه رسیدن به آن افق با آنچه که امروزه کشورهای اسلامی طی می کنند متفاوت خواهد بود.

دبیر چهاردهمین همایش دکترین مهدویت بیان کرد: این مسیر باعث می شود که علمای درباری و حاکمان مستکبر و یا نوکران استکبار نتوانند به مسیر خود ادامه دهند؛ همه ما باید در مقابل این علمای درباری بایستیم و این اندیشه را به شکل پررنگ ارایه کنیم و کارکردهای این اندیشه را برای مردم بیان کنیم.

وی گفت: دیگران به دنبال کم کردن بارقه های روشن این اندیشه هستند ولی باید سعی کنیم که پیروان سایر مذاهب را با این اندیشه متعالی آشنا کنیم؛ وقتی این معرفت ایجاد شد، عشق به موعود و منجی نیز محقق خواهد شد.

استاد حوزه اظهارکرد: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه 4 کمیسیون در خصوص اصالت مهدویت، مهدویت و آینده جهان و مهدویت وکارکردها و نقش آن در چهار سالن برگزار می‎شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha