جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: وی با تأویل اهل باطل، منحرفان و نسبت زنندگان جهل به دین و تشیع، مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دومین روز از همایش نکوداشت مقام علمی علامه شهید قاضی سید نورالله شوشتری، که در شوشتر در حال برگزاری است، ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، اظهارداشت: خداوند به علامه شوشتری شناخت نسبت به اهل بیت(ع) و دفاع از ولایت را ارزانی کرد.

وی با بیان این که شهید ثالث، بار سنگین مسئولیت دفاع از دین و تشیع را عهده دار شدند، گفت: وی با تأویل اهل باطل، منحرفان و نسبت زنندگان جاهل به دین و تشیع مقابله کرد.

امام جمعه قم، با بیان این که هجرت قاضی نورالله شوشتری منشأ خیر و برکات بود، عنوان داشت: وی نه یک هجرت بلکه چندین هجرت داشت و با این هجرت به تبلیغ تشیع و بقای دین کمک کرد.

آیت الله بوشهری افزود: هجرت عامل بقای دین است و دارنده ویژگی های خاص برای افراد مختلف است.

وی به انواع هجرت اشاره و بیان داشت: هجرت اگر برای دست آوردن پست و مقام باشد مردود اسلام است اما اگر برای دانش اندوزی باشد مورد پسند اسلام بوده و هجرت الاخیار نام دارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: هجرت اگر از گناه و برای رسیدن به معرفت و نزدیکی به خدا باشد به هجرت خواص معروف است و هجرتی که برای حفظ دین باشد مستوجب بهشت خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با بیان اینکه هجرت از دست ظالمان و آشوب طلبان پاداش دنیوی و اخروی دارد، افزود: هجرت اگر برای تبلیغ دین و گسترش فرهنگ دینی با اراده صورت گیرد بسی قابل تقدیر است.

آیت الله بوشهری با بیان این که شهید ثالث به صورت اختیاری هجرت برای تبلیغ دین و دفاع از تشیع ر ا پذیرفت، تصریح کرد: خداوند برای چنین افرادی شرایط را به گونه‌ای فراهم می کند که زمینه برای تبلیغ دین مهیا باشد و در این باره شهادت و مرگ طبیعی اجر عظیمی دارد.

وی ادامه داد: قاضی نورالله شوشتری مورد افتخار کشور و مجاهدی بین المللی است که برای تحصیل علم، ترویج دین و فرار از دست آشوب گران و ظالمان هجرت می کند.

رئیس همایش تکریم قاضی نورالله شوشتری، بیان داشت: شهید ثالث عمرش را صرف دفاع از اعتقادات دینی کرد و در ۳۵ سالگی به قاضی القضاتی منصوب شده و به شخص مورد اعتماد اکبرشاه بود.

آیت الله بوشهری در پایان گفت: حضور عملی و قلم کاربردی، هوش و ذکاوت، تبلیغ عملی و عینی دین، تالیف آثار، شرکت در مناظرات، روحیه جهادی و انقلابی و جامعیت علمی از ویژگی های شهید ثالث است.

 

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha