جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزمون ورودی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری در حاشیه آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران در ساری و نوشهر، ظرفیت پذیرش حوزه استان برای سال تحصیلی آینده را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: میزان استقبال داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه استان در ساری، ظرفیت پذیرش حوزه علمیه مازندران برای سال تحصیلی آینده را 500 نفر اعلام کرد و افزود: میزان استقبال داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان این که داوطلبانی که در آزمون ورودی حوزه علمیه پذیرفته شوند باید در دوره های میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت نیز شرکت کنند، بیان داشت: علاوه بر این از داوطلبان مصاحبه و گزینش نیز به عمل خواهد آمد و پس از موفقیت در این مراحل می توانند تحصیل خود را در مدارس علمیه آغاز کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 25 مدرسه علمیه در شهرهای مخلتف استان به جز بابل مشغول فعالیت علمی هستند، افزود: بیش از دو هزار و 500 طلبه در سطوح مخلتف در این مدارس علمیه تحصیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از تحصیل طلاب در حوزه های علمیه به عنوان یک جهاد یاد کرد و با بیان این که ارزش یک طلبه بسیار رفیع است و نباید آن را سبک شماریم، تصریح کرد: طلاب نخستین افرادی هستند که می توانند در حفظ و حراست از لباس روحانیت کوشا باشند.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه وظیفه انتقال مکتب غنی شیعه از طریق روحانیت به نسل آینده را عهده دار است، گفت: این فرهنگ غنی و اصیل شیعه تنها از طریق تلاش های تبلیغی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه محقق خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید قدر جایگاه فعلی خود را بدانند و هر روز در مسیر تقویت آن گام بردارند، افزود: کسی که به دنبال آموختن علم دین می رود خداوند متعال پاداش دنیوی و اخروی بسیاری را نصیب او خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری توجه به اخلاق و مسائل تهذیبی در حوزه را نیز از دیگر الزامات مهم در حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: اهداف اخلاقی و تربیتی در همه برنامه های حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که کسی که می خواهد دین را آموزش بدهد، باید خود، عامل باشد، ادامه داد: اگر خود عامل به دین نباشد، گفتارش در مردم اثر نمی کند و این باید به عنوان یک هدف بسیار مهم مدنظر حوزه های علمیه باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha