جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأكيد بر اين كه انتظار در فرهنگ شيعه از مباحث بنيادي دين به شمار مي‌رود، گفت: انتظار نويد دهنده بهبود جامعه بشري در آينده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی امروز در نشست فعالان فرهنگی و تبلیغی مرکز استان با تبریک در پیش بودن نیمه شعبان بر  لزوم تبيين فرهنگ مهدويت در جامعه تأكيد كرد: فرهنگ مهدویت و انتظار راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات و بحران ها است.

وی با اشاره به اين که انتظار فرج کيفيتي روحي است، افزود: انتظار موجب به وجود آمدن حالت آمادگي مي‌شود براي آنچه انتظار دارند و ضد آن يأس و نااميدي بوده لذا هر چه انتظار بيشتر باشد، آمادگي نيز بيشتر است.

استاد حوزه علمیه افزود: يکي از وظايف هر مسلمان که در اساس تعاليم اسلام نيز گنجانده شده است، انتظار ظهور حضرت ولي عصر(عج) است که همان انتظار تحقق وعده الهي مبني بر حاکميت وارثان واقعي و صالحان و تشکيل حکومت جهاني حضرت مهدي (عج) است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به حديث نبوي پيرامون شناخت امام زمان(عج) اظهار داشت: دريافت کمال حقيقي انساني، پس از ختم نبوت به اطاعت و پيروي از دستورات و رهنمودهاي امام هر زمان بستگي دارد و البته حرکت در اين مسير بدون شناخت، آگاهي و معرفت امام ممکن نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: معرفت نسبت به امام، مراتبى دارد كه هر مرتبه از آن، به قسمتي از احتياج فرد و جامعه در زمينه هاى مختلف مربوط به خود پاسخ مى گويد و آنان را به معرفت و كمال هدايت مي کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تأكيد بر اينكه انتظار در فرهنگ شيعه از مباحث بنيادي دين به شمار مي‌رود، گفت: انتظار نويد دهنده بهبود جامعه بشري در آينده است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که مؤلفه‌هاي فكري شيعي خود زمينه‌ساز انتظار هستند، ادامه داد: اگر اعتقادها و بنيان‌هاي اجتماعي جامعه مستحكم باشد زمينه براي ظهور تحقق پيدا مي‌كند.

وی همچنین گفت: هويت جامعه شيعي در پرتو فرهنگ انتظار مسيري فعال و پويا به خود گرفته و ما در عرصه باورها و اعتقادات در پرتو فرهنگ امامت و ولايت در راستاي استحكام باورهاي اعتقادي قدم بر مي‌داريم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اين که براي درک درست مهدويت و انتظار بايد ريشه هاي اصيل منتهي به مهدويت را تقويت کرد ابراز داشت: اين تقويت شامل درک تبيين فلسفه نبوت و امامت و ولايت است.

حجت الاسلام شکریان انتظار را شاخصي از خودباوري و اعتماد به نفس و سرچشمه اميدو بذر اميدواري در دل امت معرفي کرد و افزود: انتظار نمودي از کوهسار عظمت و سربلندي و عزت خواهي و اقتدار، اقيانوسي که امواج عدالت خواهي و حق طلبي وقيام و خيزيش براي عدالت گستري از آن بر مي خيزد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha