شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سال حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش روحانیت در تحقق شعار سال گفت: روحانيون در راستاي تحقق شعار سال و در جهت تقويت توليدات داخلي با گفتمان سازي و جریان سازی نقش آفريني کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نخستین کارگاه آموزشي سواد رسانه ای روحانيون مستقر، در مجتمع قرآني شهداي چاکسر محمودآباد ضمن عرض تبريک اعياد شعبانیه، با اشاره به نقش مبلغان و روحانيون در تحقق شعار سال، اظهار داشت: اصلي ترين برنامه در تحقق شعار سال مقام معظم رهبري فرهنگ سازي و ايجاد يک گفتمان عمومي و ملي در سطح جامعه است که روحانيون بايد در راستاي تقويت و حمايت از کالاي ايراني گفتمان سازي کنند.

وي با اشاره به نقش آفريني و اثر گذاري علماء و روحانيون در بخش هاي مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي در سطح جامعه، افزود: حمايت از کالاي ايراني و تحقق شعار سال نيازمند يک فرهنگ عمومي در سطح جامعه است و بايد به يک گفتمان عمومي تبديل شود.

استاد حوزه علميه مازندران با اشاره به این که دشمنان ايران اسلامي به نفوذ انقلاب اسلامي در منطقه و حتي در جهان اذعان کرده اند، خاطرنشان کرد: امروز جمهوري اسلامي در بسياري از کشورهاي حوزه خليج فارس و منطقه به عنوان يک کشور اثرگذار و مهم شناخته شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که بسياري از همسايگان ايران اسلامي در سال هاي اخير دچار بحران هاي ساختگي غرب و به ويژه فتنه انگيزي  ايالات متحده شده اند، تصریح کرد: نمونه این بحران ها را در کشور سوريه، عراق و افغانستان ديده ايم اما به برکت جانفشانی و مجاهدت های رزمندگان غیور ایران اسلامی شاهد پیروزی جبهه مقاومت در منطقه هستیم.

حجت الاسلام شکریان ضمن اشاره به نفوذ قدرتمند ايران اسلامي در سال هاي گذشته، تاکيد کرد: امروز تمام اهداف دشمنان ايران اسلامي در حوزه اقتصاد است و با اين ترفند مي خواهند جمهوري اسلامي را ناکارآمد جلوه دهند که به لطف خدا در اين نقشه شوم هم شکست خواهند خورد و حمايت از کالاي ايراني در راستاي مقابله با اين نقشه دشمن طراحي و برنامه ريزي گرديده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه رسالت اصلي مبلغان ديني را ترويج معارف قرآن کريم و اهل بيت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: مبلّغ روحانی در مسجد محل تبلیغ خود شایسته هست در طول هرهفته به قرآن کریم،نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نیز فرهنگ مهدویت به بیان مطالب و موارد تبلیغی بپردازد و مسأله مهدويت در ماه شعبان هم حائز اهميت است و بايد بيشتر مورد توجه و تاکيد قرار گيرد.

لزوم ارتقاء سواد رسانه ای روحانیون

حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا، معاون فرهنگی سازمان تبليغات اسلامي مازندران نیز ضمن خیرمقدم گویی و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: دانش افزایی و سواد رسانه ای در سرلوحه اقدامات تبلیغی و فرهنگی روحانیون باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که انقلابی ماندن مساجد و روحانیون مساجد، انتظار همیشگی ما است، تصریح کرد: امروز روحانیت و مساجد خط مقدم دفاع از دین و انقلاب اسلامی به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان گنجینه عمیق کتاب صحیفه سجادیه امام زین العابدین(ع)، منبع عظیم معارف و آموزه های دیانت و سیاست است و بايد عمق آموزه هاي اين کتاب ارزشمند براي جوانان و نوجوانان تبيين شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha