پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جانباز

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران، جانبازان را سند های زنده دوران هشت سال دفاع مقدس و شجاعت و مقاومت ملت ایران معرفی کرد و گفت: خدمت به چنین انسان هایی افتخار بزرگی برای همه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با چند روحانی جانباز هشت سال دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در این دیدار جانبازان را سند های زنده دوران هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: خدمت به چنین انسان هایی افتخار بزرگی برای همه است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که جانبازان و ایثارگران سندهای زنده ایثار و مقاومت ملت بزرگ ایران هستند که تا آخرین لحظه مقابل دشمن ایستادگی کردند، بیان داشت: این افراد نماد ایثار، فداکاری و استقامت و از سرمایه های ارزشمند فرهنگی و معنوی کشور به حساب می آیند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که جانبازان با از خودگذشتگی و ایثار خود امنیت و آرامش را برای کشورمان به ارمغان آوردند، افزود: اگر امروز کشورمان در عرصه های مختلف به چنین پیشرفت هایی دست پیدا کرده مرهون از خودگذشتگی های جانبازان و ایثارگران است.

معاون حوزه علمیه مازندران، جانبازان و ایثارگران را سرمایه‌های انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این انسان های والامقام در دوران های مختلف انقلاب نقش اساسی در ولایت‌پذیری و دفاع از کیان جامعه اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشتند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که جانبازان با شجاعت، ایثارگری و فدارکاری به خوبی در آزمون بزرگ انقلاب و پس از پیروز شده اند، تصریح کرد: امروز مهم ترین رسالت متولیان فرهنگی کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند. 

استاد حوزه علمیه مازندران، جانبازان را شهدای زنده معرفی کرد و با بیان این که رشادت های جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس برای همیشه تاریخ ماندگار شده است، ادامه داد: شهدا با گذشتن از جان خود در دفاع از نوامیس و مجاهدت در راه خدا برای کشور آزادی و استقلال را به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان نظام دانست و ادامه داد: امروز همه توان دشمنان برای خدشه دار کردن این فرهنگ اصیل به کار گرفته شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، همچنین حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس را پررنگ و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تلاش روحانیت تنها در دوران مبارزات نهضت انقلاب نبود، بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز شاهد حضور گسترده روحانیت در جبهه های جنگ بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور روحانیت در دفاع مقدس را همراه با معنویت در جبهه ها دانست و بیان داشت: بر اساس آمار ارائه شده تعدادی شهدای روحانی به تناسب جمعیت این قشر بیشتر از اقشار دیگر جامعه بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha