شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید براین که روحانیت در خط مقدم بصیرت‌بخشی در جامعه قرار دارند، تصریح کرد: روحانیت باید امروز با بصیرت افزایی و روشنگری توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در جمع روحانیان شهرستان بابل، دشمن شناسی را یکی از نیازهای مهم امروز جامعه روحانیت دانست و گفت: روحانیت برای مقابله با هجمه های بدخواهان دین و انقلاب ابتدا باید روحیه دشمن شناسی را در خود تقویت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید همه توان خود را برای دفاع از حريم و جايگاه ديني و اسلامي جامعه به کار گیرد، افزود: روحانیت همواره زبان دين و يار مردم بوده‌ و بر حفظ اين جايگاه تأکيد کرد.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي افزود: نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي تحت رهبري حضرت امام خميني(ره) بر کسي پوشيده نيست و اکنون نيز روحانيت بايد در جهت استمرار و بقاي انقلاب اين نقش را ايفا کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، شفاف سخن گفتن و مبارزه با بدعت‌ها را از ديگر افتخارات روحانيت دانست و گفت: روحانيت در طول تاريخ و در زمان هاي مختلف شفاف سخن گفته و هميشه در خط مقدم مبارزه و مقابله با بدعت گزاران بوده و اکنون نيز بايد با بدعت هاي موجود مقابله كند.

وی با بيان اين که روحانيت از جايگاه ارشادي در جامعه برخوردار است، گفت: روحانيت امروز همان وظيفه و رسالتي را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پيامبران الهي هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به اين که جايگاه انبياي الهي نيز ارشادي بود، گفت: انبياي الهي آمدند تا فرهنگ جامعه را به سوی دینداری و خداپرستی هدایت کنند که این رسالت مهم امروز بر عهده روحانیت است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که لباس روحانيت آرم نبوت است، ادامه داد: روحانيت بايد هادي، مبلغ و مروج سيره پيامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) هم در قول و هم در عمل باشد.

وی با بيان اين که امروز روحانيت در کشور عزت و عظمت دارد، ادامه داد: روحانيت يک وظيفه مضاعف دارد و در حکومت اسلامي و شيعي که با مضامين روايي و احکام فقهي تشکيل شده، حراست از دستاوردهاي نظام ديني وظيفه اي مهم است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که امروز یکی از رسالت های روحانیت حفظ و صيانت از جایگاه ولايت فقيه در جامعه اسلامی است، ادامه داد: امروز همه ما وظيفه داريم حول محور رهبر انقلاب اسلامي هم از ايشان اطاعت کنيم و هم معرفت پيدا کرده و حمايت کنيم.

وی روحانیت را میراث دار پیام گرامی اسلامی و ائمه معصومین(ع) معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی ارزش های دینی بوده و است، افزود: امروز نیز روحانیت به ویژه طلاب بسیجی رسالت سنگینی در جامعه دینی بر عهده دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت اصیل همواره در برابر هر گونه انحراف ایستادگی خواهد کرد، بیان داشت: عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مرهون زحمات علما و روحانیت اصیل در تاریخ اسلام بوده است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به تلاش دشمنان اسلامی برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در طی سال های گذشته، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام همه توان و سرمایه خود را برای تضعیف این جایگاه رفیع به کار گرفته اند، چون می دانند روحانیت اصیل شیعه همواره مانع تحقق اهداف شوم آنها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید براین که روحانیت در خط مقدم بصیرت‌بخشی در جامعه قرار دارند، تصریح کرد: روحانیت باید امروز با بصیرت افزایی و روشنگری توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب را خنثی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha