جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که کسی صرفاً با گذاشتن عمامه متخصص دین نمی شود، تصریح کرد: روحانیت پیوسته باید در جهاد علمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مبلغان و روحانیان مرکز استان با تأکید براین که روحانیت پیوسته باید در جهاد علمی باشد، گفت: روحانيت يک شغل نبوده بلکه روحانیت جایگاهی دینی و معنوی در جامعه به منظور خدمت به دین است.

وی با تاکيد بر لزوم توجه ويژه روحانيت به تحصيل علوم افزود: طلاب و روحانیان باید تحصيل را عبادت بدانند و اين نکته را از ياد نبرد که در حوزه علميه فارق‌التحصيلي وجود ندارد، چون کسي مي‌تواند معارف اسلام را بيان کند که اسلام را درست فهميده باشد.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دینداری داشته و دارد، خاطرنشان کرد: اگر مبلغان دینی همواره اهل مطالعه باشند هیچ وقت حرف ها و منبرهای آنها تکراری نخواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که عافیت طلبی با روح روحانیت در تضاد است، تصریح کرد: روحانیت مرزبان حقیقی دین و ارزش های الهی در جامعه است و در این مسیر لحظه ای درنگ و سکوت نخواهد کرد.

وی با بیان این که طلاب حوزه های علمیه ابتدا بايد دين را بشناسند چون بدون شناخت دين نمي‌توانند مرزبان دين باشند، بیان داشت: یک طلبه نباید نباید احساس کند وقتی که لباس روحانیت بر تن کرد، دیگر نیازی به علم آموزی ندارد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که کسی صرفاً با گذاشتن عمامه متخصص دین نمی شود، تصریح کرد: کسی در جایگاه طلبه و روحانی نباید خود را بی نیاز از آموختن بداند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه عالمان شيعه در طول تاريخ بيش از هزار ساله سنگردار شيعه بوده‌اند، افزود: روحانيت در عرصه‌هاي مختلف وارد شده و موفق هم بوده است به گونه‌اي که به فضل خدا شش کودتا را نيز پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به این که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان مردم و روحانیت است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش های دشمن برای تضعیف چهره روحانیت در جامعه،همچنان شاهد حضور پررنگ روحانیت در میان مردم هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن به جایگاه روحانیت شیعه به کار گرفته است، گفت: همين كه امروز اين قدر دشمن برنامه‌ريزي براي حذف روحانيت از جامعه را مي‌كند نشانگر جايگاه و تاثيرگذاري اين قشر در جامعه است.

حجت الاسلام صادقی از روحانيت به عنوان سفيران فرهنگي جامعه یاد کرد و با بیان این که روحانیت نقش بسیار مهم و محوری در هدايت جامعه عهده دار است، بیان داشت: دشمنان از وجود روحانيت در جامعه اسلامي هراس دارند و مي‌كوشند به اين جايگاه كه مورد اعتماد مردم است، آسيب وارد كنند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: روحانيت بايد سطح آگاهي و اطلاعات خود را در جامعه افزايش داده و مردم را از رويدادهاي مهمي كه در جامعه رخ مي‌دهد، آگاه كنند و امروز اين مسئوليت خطير و مهم در جامعه بر دوش روحانيت گذاشته شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha