سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: حمایت از بازنشسته‌ها کار ارزشمندی است و می‌بایست همراه با تکریم باشد، چرا که اسلام هیچ گاه ترحم به مردم را مورد تأیید قرار نداده است، بلکه تأکید می‌کند کمک، دستگیری و حمایت‌ها باید همراه با اکرام باشد تا عزت مردم حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار با جمعی از بازنشستگان نیروهای مسلح استان قزوین، گفت: خدمت به پیشکسوتان نه تنها موجب ارتقای روحیه آن‌ها می‌شود، بلکه ارتقای روحیه کارکنان فعلی نیروهای مسلح را نیز به همراه دارد و از این حیث بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص نحوه کمک و یاری به دیگران از نگاه اسلام، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) قرض‌الحسنه را شیوه درست کمک به دیگران معرفی کرده‌اند و با شیوه قرض الحسنه خلأ در زندگی‌ها ایجاد نمی‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حمایت از بازنشسته‌ها کار ارزشمندی است و  می‌بایست همراه با تکریم باشد، چرا که  اسلام هیچ گاه ترحم به مردم را مورد تأیید قرار نداده است، بلکه تأکید می‌کند کمک، دستگیری و حمایت‌ها باید همراه با اکرام باشد تا عزت مردم حفظ شود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه از نگاه دینی حمایت ها باید هوشمندانه و هدفمند صورت بگیرد، عنوان کرد: همان گونه که می‌باید حمایت‌ها در جامعه با هوشمندی و هدفمندی صورت بگیرد، ضروری است روح قناعت در جامعه تعمیم پیدا کند تا شاهد اثربخشی بیشتر حمایت‌ها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha