جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سومین مسجد تایپه برای ۵۰ هزار مسلمان ساخته می شود

حوزه/ به گفته شهردار شهر تایپه، پایتخت تایوان، ضمن قراردادی که با ترکیه در ارتباط با تامین بودجه به امضاء رسیده است، قرار است به زودی سومین مسجد برای مسلمانان در این شهر بنا شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از taiwannews، مقامات شهر تایپه، پایتخت تایوان اعلام کردند که در پی قراردادی که با ترکیه به امضاء رسانده اند قرار است سومین مسجد پایتخت را برای 50 هزار تن از ساکنان مسلمان این شهر بنا کنند. کو ون جو شهردار تایپه روز شنبه از آغاز پروژه ساخت و ساز این مسجد جدید خبر داد.

در این راستا شهردار چین تایپه اخیرا از ترکیه بازدید کرده و  تامین بودجه برای ساخت مسجد جدید از موضوعات اصلی این سفر بوده است. شهردار پایتخت تایپه  روز جمعه توافق نامه ای را با ترکیه به امضاء رسانده است که مسیر ساخت و ساز مسجد جدید را هموار می سازد. شهردار در ادامه افزود که یافتن مکان مناسبی برای آغاز عملیات  ساخت و ساز مسجد جدید دشوار خواهد بود اما تاکنون دو محل برای ایجاد مسجد مدنظر قرار گرفته اند که برای تصمیمات آینده با مقامات ترکی مشورت خواهد کرد.

گفتنی است نخستین مسجد شهر تایپه نزدیک بخش جنوبی جاده زینشنگ به سمت پارک جنگلی دان ساخته شده  و قرار است آخر این هفته 58 امین سالگرد تاسیس آن جشن گرفته شود. دومین مسجد نیز در نزدیکی جاده زین هایی واقع شده است. این کشور جمعیت محدودی از مسلمانان بومی دارد با این حال بسیاری از کارگران خارجی در چین تایپه که جمعیتی معادل 100 هزار نفر را تشکیل می دهند مسلمانانی از کشور اندونزی می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha