جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: با قرآن باید زیاد مانوس شد، زیرا قرآن در تمامی عرصه ها یار انسانهاست وتنها این کتاب آسمانی است که موجب آرامش دلها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در بازدید از مسابقات قرآنی مدارس استان قزوین و در جمع قاریان و حافظان این کتاب آسمانی، گفت: بر اساس فرموده امام علی (ع) قرآن را قشنگ و زیبا تلاوت کنید، اگر در دنیا و آخرت، آرامش و آسایش می خواهید.

وی افزود: تمام شرکت کنندگان در این مسابقه برنده هستند، چرا که قدم های مبارکی در وادی مقدس گذاشته اند.

وی اظهار کرد: سعادت دنیا و آخرت ما، خوشبختی فرد و جامعه ما، اصلاح عمل و اعتقاد ما و همه و همه، در پرتو الگوگیری از منبع عظیم وحی و در یک کلام، در سایه انس با قرآن شکل می گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: با قرآن باید زیاد مانوس شد، زیرا قرآن در تمامی عرصه ها یار انسانهاست و تنها این کتاب آسمانی است که موجب آرامش دلها می شود.

عضوشورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: قرآن کریم وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) را به عنوان "اسوه حسنه "معرفی کرده و بنابراین بررسی سیره عملی و اهتمام رسول اکرم(ص) به انس با قرآن، می تواند سرمشق ره پویان ایشان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: آرامش حقیقی و معنوی در یاد خدا و ارتباط با او نهفته که اگر افراد این حقیقت را درک کنند، مشکلات، دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها برایشان سهل و آسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت می باشد و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.

وی اظهار کرد: این قرآن به راهی هدایت میکند که مستقیم ترین راه هاست وکسانی که با قرآن انس بیشتری دارند، به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می دهند و این کتاب آسمانی، انسان را به زندگی کردن با معیارها و ارزش های انسانی و اسلامی دعوت می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha