جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسن عسکری(ع) نمونه یک جوان با اراده، هدفمند، با انگیزه و موفق است و می‌تواند الگوی کاملی برای همه جوانان مسلمان باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات شبستان مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع)، گفت:  امام را باید شناخت، چرا که  با شناخت امام ارتباط ایجاد می‌شود و در نتیجه‌ ارتباط، مودت و محبت شکوفا می‌شود و همین محبت، گره‌گشای دنیا و آخرت ماست.

وی با بیان این که از آنجا که امامان معصوم (ع) برترین نمونه و اسوه کامل صفات عالیه انسانی بودند، رفتار آنان در همه ابعاد می تواند برای پیروانشان درس آموز باشد، ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) علائم مؤمن را پنج چیز می‌دانند که شامل نمازهای شبانه روز و تارک الصلاة نبودن، خواند زیارت اربعین امام حسی (ع)، انگشتر در دست راست کردن، گونه و صورت خود را بر زمین مالیدن و با تواضع بودن و بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن است .

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  امام حسن عسکری(ع) حتی یک بار هم نتوانستند برای زیارت خانه خدا به مکه بروند و همواره در تبعید به سر می‌بردند و برای اسلام و انسان و انسانیت خود را فدا کردند .حضرت نمونه یک جوان با اراده، هدفمند، با انگیزه و موفق است و می‌تواند الگوی کاملی برای همه جوانان مسلمان باشد.

وی افزود: حضرت امام حسن عسکری (ع) با وجود همه آن فشارها و کنترل ها و مراقبت های بی وقفه حکومت عباسی، فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی در جهت حفظ اسلام و تشیع و مبارزه با افکار ضد اسلامی و ضد شیعی انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان گفت: بر اثر نامساعد بودن زمان و محدودیت بسیار شدید که حکومت عباسی اعمال می کرد، موفق به گسترش دانش دامنه دار خود در سطح کل جامعه نشد، ولی در تربیت شاگردانی که هر کدام به سهم خود در نشر و گسترش معارف ناب تشیع و رفع شبهات نقش مهم و به سزایی داشتند، موفق بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha