چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ همزمان با ایام با برکت نیمه شعبان، جشن عمامه گذاری ۲۳ نفر از طلاب مدارس علمیه قزوین برگزار شد و پس از قرائت سوگند نامه، رسما به جمع سربازان امام عصر(عج) پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  علی عباسی در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) برگزار شد گفت: تلاش برای نشر و ترویج اسلام حقیقی و واقعی در تمام دنیا یک امر ضروری است و باید همه ما در این راه همت کنیم.

وی با بیان این که روحانیون نباید فراموش کنند که پاسخگویی به سوالات دینی مردم تکلیف دینی آنها است و باید این مهم همواره مورد توجه قرار گیرد، افزود: تبلیغ در واقع امتداد راه انبیا و اولیای الهی و ائمه هدی است و همه ما باید در این راه گام برداریم و تلاش کنیم تا به رسالت خود به نحو احسن بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین  عباسی اظهار کرد: وجود روحانی و مبلغ در یک منطقه موجب آرامش معنوی و دینی مردم می شود و عامل حل بسیاری از معضلات فرهنگی اجتماعی آن منطقه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران براساس دین مبین اسلام و کتاب آسمانی شکل گرفته و باید دستورات دین مبین اسلام و قرآن کریم را به مردم معرفی نماییم. پیامبران نیز در درجه اول پیام‌رسان بودند و از طرف خداوند همواره رسالت سنگینی به عهده داشتند که البته به خوبی از عهده این رسالت برآمدند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: در دوران دفاع مقدس روحانیون در خط مقدم بودند و در همه مساجد و نقاط مختلف کشور حضور داشتند و آماده سازی نیروها برای اعزام به جبهه‌ها را به دست داشتند و همچنین حضور آنها در جبهه با برگزاری دعای ندبه، زیارت عاشورا، دعای کمیل و اقامه نماز جماعت یک فضای معنوی را در جبهه‌ها حاکم کرده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha