جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 یادمان شهدای شرهانی

حوزه/ او قبل از انقلاب، نقش فعالی را در مبارزات ایفا نمود و چندین بار هم بخاطر سخنرانی هایش از طرف ماموران ساواک تهدید شد. زمانی که دوران خدمت سربازی اش را می گذراند، به دستور عمومی امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگان ها، از محل گریخت.

خبرگزاری«حوزه»، طلبه شهید مهدی مغیث مجاهدی با اخلاق بود که قبل از انقلاب با سخنرانی های افشاگرانه اش علیه رژیم پهلوی و پس از انقلاب با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و دفاع از شجره انقلاب اسلامی گام های موثری را در جهت آرمان های اسلام ناب برداشته است.

دفتر حیاتش به سال 1337 در اصفهان و در یک خانواده مذهبی گشوده شد. پس از پایان دوره دبیرستان و زمانی که جزء قبول شدگان دانشگاه هم بود، راه تحصیل در حوزه علمیه را پیش گرفت و طلبه مدرسه امام صادق (ع) اصفهان شد.

فعالیت های سیاسی و مبارزاتی

او قبل از انقلاب، نقش فعالی را در مبارزات ایفا نمود و چندین بار هم بخاطر سخنرانی هایش از طرف ماموران ساواک تهدید شد و یک بار هم مورد خشونت و هجوم آن بی رحمان قرار گرفت؛ زمانی که دوران خدمت سربازی اش را می گذراند، به دستور عمومی امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگان ها، از محل گریخت و چندین هفته به طور مخفیانه مددکار انقلابیون بود.

نقش آفرینی در جنگ تحمیلی

این طلبه زمان شناس، با درک اوضاع کشور بر آن شد تا به جمع رزمندگان اسلام بپیوندد؛ او در طول حضورش در جبهه ها یک بار مجروح و شیمیایی شد.

نقل شده است که ایشان در یکی از عملیات ها با دیگر همرزمان مشغول ساختن پل شناور بود که به محض آماده شدن، بعثی ها آن را منهدم کردند، وقتی این عمل چند بار تکرار شد و احتمال وجود جاسوس بعثی می رفت، شهید مغیث با زیرکی و با کشیک دائم آن عراقی را شناسایی کرد.

شلمچه سکوی پرواز

عملیات کربلای پنج در شلمچه سکوی پرواز بسیاری از طالبان شهادت از جمله طلبه گرامی مهدی مغیث شد؛ در آن عملیات قلب رئوف و صورت نورانی اش مورد اصابت ترکش متجاوزان بعثی قرار گرفت و عندربهم یرزقون گشت.

جسد مطهرش پس از نه روز به زادگاهش منتقل شد و در گلستان شهدای اصفهان دفن گردید.

عاش سعیدا و مات سعیدا.

منبع: شاهدان روحانی.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha