جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدارس دینی پاکستان

حوزه/ روز گذشته در جلسه سازمان های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان یک افسر ارشد پلیس پنجاب یک گزارش به سازمان مربوطه داده است که طبق آن هزاران مدرسه دینی رسمی و غیر رسمی از کشورهای مسلمان و غیر مسلم کمک مالی می‌گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته در جلسه سازمان های امنیتی و اطلاعتی پاکستان، یک افسر ارشد پلیس پنجاب یک گزارش به سازمان مربوطه داده که طبق این گزارش ۱۲هزار مدرسه دینی رسمی و غیر رسمی از کشورهای مسلمان و غیر مسلم کمک مالی می‌گیرند. در این جلسه گفته شده است که ممکن است از فعالیت مدارسی که از کشورهای دیگر کمک مالی می‌گیرند جلوگیری کند.

در این گزارش آمده است که در سراسر پنجاب 12 هزار مدرسه دینی وجود دارد و از این 12 هزار 6 هزار مدارس دینی غیر رسمی است و از کشورهای دیگر کمک مالی می‌گیرند، اما دولت پنجاب در ماه گذشته در یک گزارشی که به مجلس سنای این کشور ارائه کرده گفته که مدارس دینی پنجاب از بیرون کشور کمک مالی نمی‌گیرند.

 در این گزارش گفته شده که برای تحقیقات این کار در کل پنجاب 995 روحانی زیر نظر بودند و معلوم شده که میلیاردها روپیه از کشورهای مختلف دنیا به اسم مدارس دینی وارد پاکستان می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که کشورهای قطر سالانه 198 میلیون، کویت 56 میلیون، عربستان 42 میلیون، دبی 11 میلیون، هلند 2.5 میلیون و آمریکا 1.7 میلیون روپیه به مدارس دینی پاکستان کمک مالی می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha