پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خبری همایش «حوزه علمیه؛ سنت های کارآمد»

حوزه نیوز/ همایش تخصصی «حوزه علمیه؛ سنت های کارآمد» در قالب نشست های تخصصی با حضور استادان و بزرگان حوزه برای نخستین بار در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد حجت الاسلام سید مسعود مرتضوی در نشست خبری نخستین همایش تخصصی «حوزه علمیه؛ سنت های کارآمد» اظهار کرد: سنت‌های کارآمد دغدغه بزرگان حوزوی، مدیریت و اعضای شورای عالی در این زمینه است که هدف آن پاسخ مطالبه طلاب و مسؤولان حوزوی نسبت به سنت‌های کارآمد و نیز تبیین سنت‌ها در قالب نشست و کارگاه های علمی و آموزشی با حضور اساتید مجرب می‌باشد.

دبیر این همایش عنوان کرد: به کار بستن سنت‌های کارآمد در حوزه علمیه مهم‌ترین هدف می‌باشد که تمام بزرگان، مدیران و مسؤولان مدارس، طلاب و استادان حوزه علمیه در این راستا می توانند همکاری کنند.

وی افزود: افتتاحیه همایش «حوزه علمیه؛ سنت های کارآمد» و نشست‌های تخصصی پنجشنبه 20 اردیبهشت ساعت 9:30 در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت مشهد برگزار می شود و مراسم اختتامیه ساعت 17 تا 19:30 در سالن همایش‌های مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار می شود.

حجت الاسلام سید مسعود مرتضوی بیان کرد: در مراسم اختتامیه آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به ایراد سخنرانی و چند تن از طلاب حوزه علمیه خراسان به بیان دغدغه‌های خود می پردازند، در پایان نیز از تقریرنویسان برتر تقدیر می شود.

وی در ادامه به برگزاری نشست ها اشاره و عنوان کرد: نشست تخصصی «جایگاه اخلاق و معنویت و تأثیر آن در سنت‌های کارآمد» با سخنرانی آیت الله مهدی مروارید، استاد خارج فقه و اصول حوزه خراسان و نشست تخصصی «نقش حوزه علمیه در تحول با تکیه بر سنت‌ های کارآمد حوزه» با سخنرانی مدیر حوزه علمیه خراسان دایر می‌شود.

دبیر همایش «حوزه علمیه؛ سنت های کارآمد» ادامه داد: موضوع «نقش و تأثیر دروس سطح عالی حوزه در فرآیند اجتهاد و فقاهت» از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق علم‌الهدی و «شیوه انتقال میراث حدیثی امامیه از صدر اسلام» نیز توسط سید علیرضا حسینی شیرازی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم حدیث در جمع طلاب تبیین می شود.

وی برگزاری نشست تخصصی «اصلاح تقارن‌پژوهی در حوزه علمیه با رویکرد تقریرنویسی» است که آیت الله  ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را از دیگر برنامه های این همایش برشمرد.

گفتنی است، همایش «حوزه علمیه؛ سنت های کارآمد» از سوی موسسه به سوی اجتهاد  با همکاری با حمايت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha