پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: امروز گرگ‌های درنده‌ای چون رؤسای جمهور آمریکا، انگیس و فرانسه و دیگر کشورهای مستکبر دندان‌هایشان را برای خرد کردن شما تیز کرده‌اند، اما همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، هیچ کاری نمی تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در جشن شام ولادت با سعادت امام زمان(عج) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: حجت و ولی‌خدا مغناطیسی از جانب خدای متعال است که مزین به همه اسماء حسنی الهی و قدرت تحول را انسان را دارد به طوری که انسان دنیایی را آخرتی و انسان ملکی را ملکوتی می‌کند، علم خدا در وجود اوست، همه صفات اولیا و اسماء حسنی را خدا در وجود امام قرار داده است از آن جهت که او الگو است و فطرت‌ها را بیدار می‌کند.

وی به سه شأن از شئون امام اشاره و بیان کرد: امام اولا معلم بشر است و خدای متعال او را قرآن ناطق قرار داده است؛ عجایب قرآن قابل انقضا نیست و کسی که قرآن را در ابعاد ظاهری و باطنی شناخته باشد، استعدادهای خاصی را در بشری کشف کند و این دریا را در آن ظرف جای دهد کار امام است، امام با علم‌لدنی که منحصر به ایشان است به عنوان معلم رموز عشق و زندگی، به بشر تعلیم می‌دهد.

امام عینیت قانون در جامعه است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه نیازمند قانون و وجود امام عینیت قانون است، عنوان کرد: دومین شأن دوم این است که بشر را از هدر رفتن ارزش‌ها حفظ می‌کند چرا که بشر نیازمند نگهبان و رهبر است اگر نظام جمعی بشر بخواهد برقرار باشد نیازمند قانون است؛ قانون گاهی در کتاب و گاهی عینیت دارد که ائمه‌معصوم(ع) عینیت قانون هستند نظم‌جهانی، عدالت و انصاف در وجود آنها است در واقع اطاعت از امام اطاعت از قانون می‌باشد؛ وقتی قانون حاکم شد جامعه نظم پیدا می‌کند.

وی افزود: سومین شأن امام تربیت نفوس مستعد است. اگر رهبر و هدایت گری نبود ابوذر، سلمان، اویس قرنی، کمیل‌بن زیاد و ... هم نبودند. بعد تربیتی امام با تعلیم محقق نمی‌شود، بلکه جاذبه وجودی می‌خواهد که با آن امام تصرف در دل‌ها می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه تصرف ولایی امام زمان(عج) سبب حفظ دین می‌شود، خاطرنشان کرد: همه بر این باورند که بدون جاذبه امامتی که شیعه به آن اعتقاد دارد نمی‌توان راه سیر و سلوک را ادامه داد از این رو وجود امام زمان(عج) معلم ما هستند.

وی با اشاره به اینکه تحمل و ایستادگی یک ملت در برابر شرق و غرب طی هشت سال جنگ تحمیلی از تصرف امام نشأت گرفت، بیان کرد: در این چهل سال روزهای 22 بهمن و روز قدس جمعیت مانند دریا می‌جوشند و اقیانوس عظیمی تشکیل می‌دهند که دشمن را ناامید می‌کند، از تصرف ولایی امام زمان(عج) سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز گرگ‌های درنده‌ای چون رؤسای جمهور آمریکا، انگیس و فرانسه و دیگر کشورهای مستکبر دندان‌هایشان را برای خرد کردن شما تیز کرده‌اند، متذکر شد: امام خمینی(ره) در مقابل آنها ایستاد و فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، امروز هم مقام معظم رهبری در ماجرای سوریه و دیگر بحران‌هایی برای منطقه اسلامی پیش‌ آمد پیغمبرگونه پیش‌بینی کرد و نوید داد، مدافعان را حرم را بسیج و مقاوت را بیمه کرد، در نتیجه منطقه از وجود داعش پاک شد و بدانید بحران اقتصادی نیز با رشادت جوانان و تلاش‌های شما جبران‌پذیر است.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha