جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مرتضی دهشت

حوزه/عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان در حرم رضوی گفت: متأسفانه بخش عمده اختلاف بین زن و شوهرها امروز هجمه‌های غربی و فضاهای مجازی است که برخی معتقدند این فضاها حقیقی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت در آستانه فرارسیدن ماه شعبان‌المعظم در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، اظهار کرد: شیاطین با تمام قوا آمده‌اند چون در ماه مبارک رمضان در قل و زنجیرند، الان هر چه بتوانند تلاش می کنند بنابراین خیلی مراقب باشیم گول نخوریم و منحرف نشویم، در لشکر خدا و با ملائک الهی همراه باشیم تا آنها دست ما را بگیرند به سرمنزل مقصود برسانند.

وی با بیان اینکه شعبان ماه مناجات با خداست، تصریح کرد: کسانی که اهل نماز و مناجات نیستند در حال سقوط هستند و خود ضرر می کنند، خداوند می‌فرمایند از کسانی نباشید که خدا را فراموش می‌کنند ما هم آنها را از خودشان فراموشی می‌دهیم انسان وقتی خود را فراموش کرد، سقوط می‌کند از حیوان پست‌تر می‌شود.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان تأکید کرد: برای قطع نشدن ارتباط با خدا باید عبادت و اطاعت کنیم، در کنار این‌ها به مناجات هم سفارش شده است امام علی(ع) فرموده‌اند: در مناجات خداوند سببی برای نجات شما قرار داده شده است، یکی از مناجات های این‌ ماه «مناجات شعبانیه» است.

حجت الاسلام دهشت با اشاره این که هر مناجات و دعایی اوج و قله‌هایی دارد، عنوان کرد: یکی از قله‌های مناجات شعبانیه آنجاست که می‌گوید «کسی که خدایی شود و خدا معرف او شود غیرمجهول است» که مصداق بارز آن امروز شهدا هستند بالاخص آخرین آن‌ها شهید حججی که گل سرسبد همه شد؛ معرف او خدا بود لذا غیرمجهول است و دنیا را به صدا درآورد.

وی با اشاره به این سفارش موسی‌بن جعفر(ع) که «بکوشید که اوقات شبانه روزى شما چهار قسمت باشد؛ قسمتى براى مناجات با خدا، قسمتى براى تهیّه معاش، قسمتى براى معاشرت با برادان و افراد مورد اعتماد و قسمتى را هم در آن خلوت می‌کنید براى درک لذّت هاى حلال و تفریحات سالم، ابراز کرد: یکی از آسیب‌های جدی امروز متأسفانه برنامه‌ریزی جدید و سبک زندگی غربی است که بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به آن انتقاد فرموده‌اند که همه این چهار مورد را بهم ریخته‌ است.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه نبی‌مکرم اسلام (ص) است؛ لذا سنت‌های ایشان را در این ماه احیا کنیم؛ پنج چیز که بدل شب قدر است اول «کسی برای صلح دادن بین دو نفر حرکت کند» به طور مثال کسی که بین زن و شوهری صلح ایجاد کند مانند کسی است که شب قدر را احیا کرده است.

حجت الاسلام دهشت ابراز کرد: آسب عمده امروز یک قسمتش فضاهای مجازی است؛ متأسفانه بخش عمده دلایل تفرقه بین زن و شوهرها امروز هجمه‌های غربی و فضاهای مجازی که برخی معتقدند این فضاها حقیقی است.

وی «ارفاق به بدهکار» با کم کردن از بدهی و دادن فرصت برای پرداختش، «کفالت یتیم»، «جلوگیری از آبروریزی مؤمن توسط سفیهان» را از دیگر سنت‌های رسول خدا برشمرد و افزود: در این ماه به خواندن نماز و روزه مستحبی، تلاوت قرآن، یادخدا بودن، شکر بر نعمات الهی، عیادت بیمار، نیکی به والدین و خشنود کردن آن‌ها نیز اهتمام ویژه بورزیم که همه از سنت های رسول گرامی اسلام است.

انتهای پیام

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha