جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 446591
۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
همایش تجلیل از ممتازین تحصیلی طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی

حوزه/ همایش دو روزه تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی با حضور ۷ هزار نفر ممتاز و خانواده‌یشان، در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش دو روزه تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی با حضور ۷ هزار نفر ممتاز و خانواده‌یشان در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد.

این همایش طی دو روز متوالی پنجشنبه و جمعه 30 و 31 فروردین‌ماه برگزار شد که روز پنج‌شنبه از سه هزار و 500 ممتاز تحصیلی پسر و روز جمعه از سه هزار و پانصدنفر ممتاز تحصیلی دختر تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان به قدرتمندی نظام اسلامی در دنیا اشاره و بیان کرد: هرکجا جنگ و ظلم و ستم باشد ایران در برابر آن ایستاده است و در میان امت‌ها حرف اول را تفکر ایرانی می‌زند، اینکه دنیای استکبار و تمام دنیای کفر خودش را مقابل ما می‌بیند،‌ نشان دهنده عظمت مکتب اهل‌بیت(ع)، روحانیت و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین حسین حائری تصریح کرد: در فلسطین، لبنان، سوریه هرجا که دشمن برای زورگویی حضور پیدا می‌کند صف اول مقابل آن مکتب اهل بیت(ع) است و ایران با پشتوانه این مکتب مقابل آنها ایستاده و خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا مشکلی غیر از قدرتمندی ایران ندارد، خاطرنشان کرد: اینکه کشور اسلامی ایران مهم‌ترین سیاست خارجی ابرقدرتی مانند آمریکا است، نشان از عظمت ما دارد و اینکه غده سرطانی چون اسرائیل که روزی سخت قدرت منطقه را به دست داشت امروز انگشت حیرت به دندان گرفته است که در مقابل ایران اسلامی چه کند، نشان از عظمت ما دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان افزود: در دل توده های مردم در قاره آفریقا، آسیا و همه جا نیز گلبانگ مکتب اهل‌بیت(ع)، اهداف انقلاب، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، انتظار برای منجی نهایی و حقیقی شده همه پیام‌ نویدبخش پیروزی انقلاب اسلامی است که این‌چنین قلوب مردم را فتح، فکر و ذهن دشمن را درگیر خود کرده است.

وی خطاب به جامعه روحانیون اظهار کرد: این مسائل را برای فرزندان خود بازگو کنید که در گذشته این کشور چگونه شرق و غرب چگونه آقایی می کردند و امروز این افتخارات به برکت خون سیدوسالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) که در ایام ولادت با سعادت ایشان هم قرار داریم، نصیب ما شده است، چنانکه امام خمینی(ره) فرموده‌اند هرچه داریم از محرم و صفر است.

حجت الاسلام‌والمسلمین حائری خاطرنشان کرد: ما مسؤول تربیت نسل آینده هستیم و باید از خانه و خانواده خود شروع کنیم، به عنوان یک روحانی و مبلغ دین فرزندان این مملکت را فرزندان خود بدانیم و به همان اندازه که دلسوز و نگران انحراف فرزندان خویش هستیم دلسوز دیگران نیز باشیم این در واقع معنای روحانی و عالم دین است.

وی متذکر شد: دیگران به فکر خودشان هستند اما عالمِ دین و روحانی چراغ جامعه و چشم عالم است بنابراین تربیت نسل‌ها بالاترین مسؤولیتی است که روحانیون از گذشته تا به امروز داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام

313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha