پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از ۲۳۰۰ مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در همایش «طلایه داران تبلیغ» که با تجمع اعتراض آمیز، علما، طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی در جوابگویی به بدعهدی آمریکا همراه بود، با اشاره به تعداد مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۲ هزار و ۳۱۳ مبلغ  در سطح استان مشغول تبلیغ معارف قرآن و عترت خواهند بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در مورد همچنین از حضور مبلغان حوزه علمیه قم در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۵۲ مبلغ دینی از حوزه علمیه قم دعوت شده که ۲۳۰ نفراز آنان طلاب و روحانیون مستقر در قم  و ۲۲ مبلغه دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ماه مبارک رمضان را یکی از بهترین زمان ها برای تبلیغ دین دانست و اظهار داشت: مهجوریت زدایی از قران کریم در ایام ماه مبارک رمضان یکی از مهم ترین برنامه های تبلیغی مبلغین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از تولید و کالای ایرانی را یکی از رسالت های مبلغین عنوان کرد و ابراز داشت: موضوع  دیگری که در رسالت تبلیعی مهم است بحث کار فرهنگی و پیشگیری از آسیب اجتماعی و به خصوص طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: کالای قاچاق باعث رکود و معضلات و مشکلات اقتصادی می شود و سخن گفتن مبلغین پیرامون تاثیر پدیده شوم قاچاق بازدارنده است که انتظار داریم مبلیغن دینی در محله ها و منابر به آن بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به معضل حاشیه نشینی در این استان خاطرنشان کرد: توجه به مقوله آسیب های اجتماعی وظیفه همگانی است و روحانیون در این خصوص باید پیشرو باشند، ما بعنوان مبلغ دینی در قبال آسیب های اجتماعی طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی وظیفه داریم در جهت معرفی راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی همت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: بحث فرزندآوری و تکثیر نسل شیعه و تحکیم بنیاد خانواده باید از اولویت های منبرهای ماه رمضان باشد.

وی پرداختن به بحث زکات و مسائل و احکام شرعی را از دیگر اولویت های مبلغین در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهم ترین بحث های مطرح شده در این ماه بحث زکات فطره است که باید نسبت به فرهنگ سازی آن تلاش کنیم، زکات فطره در روستاها با محوریت روحانیون در احداث و آبادانی مساجد و امور فرهنگی مذهبی هزینه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha