پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ در همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: روحانیان باید مطابق نیاز روز جامعه برای مردم سخنرانی کنند زیرا سطح سواد مردم امروز تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان ظهر امروز در همایش طلابه دارای تبلیغ بیان داشت: خدا هر بنده ای را که دوست داشته باشد او را دین شناس می کند و او را به عیبهای خود بصیر می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: زندگی طلبگی به گونه ای است که باید افراد در راه رشد و طی مسیر طلبگی راه طلبگی را ادامه به صورت درست طی کنند و از آغاز راه باید به طرز صحیح خودسازی و تحصیل را اغاز کنند تا بتوانند در جامعه موثر باشند.

امام جمعه همدان گفت: روحانیان باید مطابق نیاز روز جامعه برای مردم سخنرانی داشته باشند، زیرا سطح سواد مردم امروز تغییر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیان داشت: امروز زمانی است که دشمن با ترویج شبهات به جنگ با اسلا برخاسته و روش های قدیمی در تبلیغ دین کار ساز نیست.

آیت الله طه محمدی گفت: ماه مبارک رمضان نزدیک است و بعضی از مبلغان در منابر یک سری مطالب تکراری بیان می کنند و این مساله خود یک افت تبلیغی به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: تبلیغ مطابق با نیاز روز مهم ترین وظیفه مبلغان به شمار می رود و این مساله تنها با پژوهش و مطالعه حاصل می شود.

امام جمعه همدان اظهار داشت: یکی دیگر از دلایلی که مردم به سخنرانی دینی علاقه مند نمی شوند، این است که بعضی از مبلغان با فن خطابه آشنا نیستند.

وی در پایان تبلیغ دین را به میدان جهاد تسبیه کرد و ابراز داشت: در ادبیات قرآن تبلیغ دین به میدان جهاد تشبیه شده و مبلغ باید فقط در راه خدای تعالی در این عرصه قدم بگذارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha