جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امر تبلیغ در مدارس را دشوارتر از تبلیغ در مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: قطعاً تبلیغ در مدارس نسبت به تبلیغ در مساجد دشوارتر است، چراکه در مدارس افراد با فرهنگ های مختلفی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در همایش مبلغان مذهبی مدارس استان بوشهر در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) گفت: فضای امروز باعث شده مسائل و مشکلات متعددی را در امر تبلیغ شاهد باشیم که کار مبلغان را برای انجام رسالت خود سنگین می کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: با همه ابزارهایی که برای به انحراف کشیدن جوانان و نوجوانان وجود دارد، جهت دادن اندیشه جوانان به سمت خود بسیار سخت است؛ به همین دلیل مبلغان کار بسیار سختی را پیش رو دارند؛ در حال حاضر نیز که در برهه بحرانی قرار داریم شاهدیم که نوجوانان کمتر به سمت مبلغان می آیند.

وی بیان داشت: این فضا را می توان با زمان انبیاء مقایسه کرد به همین سبب نیاز است به همان سلاحی مسلح شویم که انبیاء مسلح بوده اند و در تبلیغ خود صبر و حوصله داشته باشیم.

حجت الاسلام خدری مهمترین سلاح انبیاء را شرح صدر و حوصله دانست و گفت: نیاز است برای موفقیت در کار، این مولفه را در خود تقویت کنیم، چراکه اگر این شرح صدر نباشد کار مبلغان در امر تبلیغ بسیار سخت خواهد بود؛ جامعه شما بسیار سخت است و نیاز است در این برهه مراقب باشیم و بیشتر به سمت شرح صدر حرکت کنیم؛ چراکه خیلی ها در این مسیر طاقت نمی آورند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امر تبلیغ در مدارس را دشوارتر از تبلیغ در مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: قطعاً تبلیغ در مدارس نسبت به تبلیغ در مساجد دشوارتر است؛ چراکه در مدارس افراد با فرهنگ های مختلفی حضور دارند.

وی تربیت انسان را کاری سخت و پرمشقت دانست و ابراز داشت: اگر پیغمبر شرح صدر نداشت کار تبلیغی وی سخت پیش می رفت؛ مبلغان بایستی در مسیر تبلیغ در مقابل عکس العمل مردم با شرح صدر برخورد کنند زیراکه اگر با حوصله برخورد نکنید آنها پیش شما دوام نمی آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha