شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماه رمضان

حوزه/مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رمضان ماه سلوک روحی مسلمانان است، گفت: ماه رمضان، ماه سیراب شدن از فیض الهی است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: ماه رمضان در ميان مسلمانان از احترام، اهميت و جايگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوك روحى آنان است.

وی افزود: مؤمنان با مقدمه سازى و فراهم كردن زمینه‌های معنوى در ماه‌های رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به اين ماه شريف و پربركت آماده می‌کنند و با حلول اين ماه، با شور و اشتياق و دادن اطعام و افطارى به نيازمندان، شب‌زنده‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‌داری و... روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهى سيراب می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: ماه رمضان فرصت مغتنمی برای خودسازی است و باید تلاش کنیم در این ماه از محرمات دوری کنیم.

وی با بیان اینکه رحمت و مغفرت بی‌پایان خداوند متعال در این ماه مبارک بر اهل زمین نازل می‌شود، اظهار داشت: انسان مسلمان در این ماه مبارک می‌تواند با بهره‌گیری از دستورات دینی و انجام فرایض دینی خود را از گناهان پاک کند و رضایت خالق را بدست آورد.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ماه رمضان، ماهی است که خداوند متعال قرآن کریم را برای هدایت بشر بر پیامبرش(ص) نازل کرد، بنابراین خواندن این کتاب الهی و توجه بیشتر به آن در ماه رمضان باید بیشتر از سایر ماه‌های سال باشد.

وی گفت: اين ماه در روايات اسلامى ماه خدا و ميهمانى امت پيامبر اكرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت كرامت و مهربانى پذيرايى می‌کند؛ پيامبر اكرم(ص) می‌فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است».

حجت‌الاسلام رحمانی اظهار داشت: کسانی که نمی‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، باید احترام این ماه مبارک الهی را نگه داشته و نباید در ملأعام اقدام به روزه‌خواری کنند بلکه باید در مکان‌های خلوت و دور از چشمان مسلمانان اقدام به نوشیدن و آشامیدن کنند.

وی توجه بیشتر به فقرا و نیازمندان را در ماه مبارک رمضان خواستار شد و خاطرنشان کرد: بر همه مسلمانان واجب و ضروری است که در این ماه مبارک به افراد بی‌بضاعت و تهیدست بیشتر توجه کند و هر کسی در حد توان خود به آن‌ها کمک و یاری کند، چرا که کمک به نیازمند رضای الهی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha