پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مسئولین به گونه ای در بحث برجام عمل و تدبیر کنند تا گرفتار بدعهدی در مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در همایش طرح «ضیافت الهی» ویژه مبلغین ماه مبارک رمضان سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن اجتماعات امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد گفت: امروز شاهد بدعهدی ترامپ در بحث برجام هستیم و لازم است، مسئولین به گونه ای عمل و تدبیر کنند تا گرفتار بدعهدی در مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی نشویم.

امام جمعه قم با بیان  راهکارهای تبلیغ  موفق گفت: تبلیغ حرکت و کار به منظور پیام رسانی است؛ اما این ابلاغ خیلی کار ساده ای نیست که بتوان با چند کار ساده و مطالعه چندین کتاب انجام داد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر این گونه بود پیامبر(ص) این همه سختی را تحمل نمی کردند، تبلیغ، آن قدر مهم است که حضرت موسی(ع) به خدا می فرماید« خدایا به من حوصله،‌صبر، بیان شیوا و زیبا عنایت کن تا بتوانم دین را به مردم برسانم و آنان را جذب دین کنم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه از جمله مهمترین اصول در اثرگذاری تبلیغ، اخلاص و داشتن سعه صدر و بیان زیبا و رفتار مناسب، با مردم و همراهی و همنشینی با مردم است، افزود: همین ویژگی ها در ابلاغ پیامبر(ص) بود که توانستند مردم را با دین جذب کنند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: درگذشته علما با اخلاص، عمل به دین، همنشنیی و همراهی با مردم و تحمل رنج سختی تبلیغ  مردم را با دین آشنا می کردند.

نائب رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه مبلغ موفق کسی است که درعرصه تبلیغ ماندگار شود و طوری عمل و رفتار کند که خوشنام در بین مردم باشد و حتی بعد از مرگ از او به نیکی یاد شود، اظهار داشت: خصوصیات دیگر مبلغین اثر گذاری، ابلاغ پیام دین، تبیین ارزش های اخلاقی و بیان سخنان و سیره زندگی اهل بیت(ع)ِ و جلوه دادن عظمت خدای متعال است.

امام جمعه قم با بیان اینکه شهید حججی، اگر حججی شد برای خدا قدم برداشت و کار به جایی رسید که دشمن تحت تأثیر قرار گرفت، افزود: مبلغ دین هم باید مانند شهید حججی قدم بردارد تا خدا او را بزرگ کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: ویژگی دیگر مبلغ اثر گذاری است، بنابراین براساس نیاز و متناسب روز و جامعه سخن بگوییم، این طور نباشد هر چه خودمان تشخیص دادیم، صحبت کنیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: امروز یکی از نیازهای روز، بیان مسائل شرعی و تبیین خطر فضای مجازی است. این مشکل مردم است، باید خانواده ها را با خطر فضای مجازی آشنا کرد.

وی افزود:  انجام فعالیت فرهنگی و مسائل عمرانی از دیگر خصوصیات است. مردم این مسائل را دوست دارند و لازم است به این موضوعات هم توجه شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه مبلغ مؤثر کسی است که سخن اهل بیت(ع) را درست و صحیح ارائه دهد، افزود: نکته دیگر استفاده از شیوه صحیح و جذاب و روشمند در امر تبلیغ و ابلاغ است.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه در شرایطی حساسی از لحاظ تبلیغات دشمن قرار داریم، گفت: مبلغ باید با همه شیوه های تبلیغی و مؤثر آشنا باشد و بداند تنها ابلاغ دین، منبر نیست، بلکه با عمل و رفتار خود دین را ارائه دهد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: از دیگر خصوصیات، عامل بودن مبلغ است. دانش، علم، آشنایی با شیوه ها یک طرف، طرف مهم دیگر، ترس از خدا است. برای خشنودی کسی و به طرفداری از افراد خاصی سخن نگویید.

نائب رئیس جامعه مدرسین بابیان اینکه پیامبر(ص) دارای خصوصیاتی چون اخلاق مداری، دغدغه مندی نسبت به دین مردم، جدیت و توجه به اقامه نماز اول وقت، توجه به امر به معروف و نهی از منکر و سایر مسائل بودند، گفت: مبلغ هم این گونه خصوصیات داشته باشد تا بتواند اثرگذار باشد. مبلغین باید زبان گویای حوزه، مراجع تقلید باشند و بتوانند فرهنگ وقف را احیاء و گسترش دهند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha