جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 450452
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
سلب تابعیت در بحرین

حوزه/ سازمان عفو بین الملل با اشاره به سلب تابعیت اخیر ۱۱۵ نفر از شهروندان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه؛ آن را محاکمه ای ظالمانه و بر اساس اعتراف های اجباری دانست و از مسئولان بحرین خواست دست از سلب تابعیت افراد بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دو روز پیش بود که دادگاه آل خلیفه در پرونده موسوم به گردان های ذوالفقار 53 نفر از شهروندان انقلابی را به حبس ابد و 115 نفر دیگر را به سلب تابعیت محکوم کرد.

در پی این اقدام ظالمانه آل خلیفه، یوسف المحافظة نائب رئیس مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر سلام در یک توییت نوشت: پس از سلب تابعیت تعدادی از انقلابیون در روز سه شنبه، از سوی دادگاه آل خلیفه، اکنون تعداد افراد سلب تابعیت شده به 720 شهروند رسیده است.

وی افزود: این حکم، ظلمی سیاسی و طایفه ای است که در برابر آن مردم و نخبگان بحرین همچنان خواستار تحول دموکراتیک و برقراری حکومت قانونی و تغییر در وضعیت ظالمانه کنونی هستند.

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل نیز با اشاره به سلب تابعیت اخیر 115 نفر از شهروندان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه آن را محاکمه ای ظالمانه و بر اساس اعتراف های اجباری دانست و از مسئولان بحرین خواست تمام احکام قضائی و اتهام های این افراد را باطل کنند و دست از سلب تابعیت افراد بردارند که این کار بر خلاف قوانین حقوق بشر بین الملل است.

بحرین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha