جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شفیعی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/آیت الله شفیعی گفت: بنا به روایات معصومین در ماه مبارک رمضان، فرشتگان با بال هایشان گناهان روزه داران را پاک می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به رؤیت هلال ما و این که امروز نخستین روز ماه مبارک رمضان است، عنوان داشت: اعزام گروه های رصد هلال از وظایف حاکم شرع است، اما هلال ماه چنان واضح بود که با چشم غیر مسلح نیز دیده شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری؛ ماه مبارک رمضان را بهترین و والاترین ماه ها و ماه مهمانی خداوند برشمرد و افزود: برکت، معنویت و رحمت خداوند در ماه مبارک رمضان بر همگان آشکار می شود، در چنین ماهی مردم بیشتر به عبادت خداوند و دوری از معصیت گرایش پیدا می کنند.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه انسان ها در ماه مبارک رمضان به مهمانی خداوند دعوت می شوند، تصریح کرد: امام رضا(ع) در روایت «ان لله تبارک و تعالی ملائکه موکلین بالصائمین و الصائمات یمسحونهم بأجنحتهم و یسقطون عنهم ذنوبهم» بیان می کند، که ملائکه با بال هایشان گناهان روزه داران را در ماه مبارک رمضان از بین می برند.

وی ادامه داد: امام یازدهم در روایتی، یکی از فلسفه های وجوب روزه را شفقت و مهربانی اغنیاء بر فقرا بیان می کند؛ زیرا انسان غنی با درک احساس گرسنگی متوجه زندگی فقرا و مستمندان می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: روزه داران درد فقرا را احساس می کنند؛ بنابراین چنین امری واجبی باید به نیت رضایت خداوند اقامه شود.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha