پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: انسان باید برای رسیدن به کمال، یک راه بی‌انتها را طی کند که این راه پرپیچ‌وخم با عبادات کم ما در این عمر کوتاه، جبران نشده و خداوند با قرار دادن ثواب‌های ویژه در ماه رمضان مانند تلاوت یک آیه که ثواب ختم کل قرآن را دارد، توشه این مسیر طولانی را در اختیار ما قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام محمد محبی، در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، به فرارسیدن ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: شرایط و بستر ورود افراد به وادی معنویت در ماه رمضان بیشتر فراهم است و ورود انسان‌ها به این وادی باعث بهره‌مندی از هدایت قرآن است.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که حریم‌شکنی خلاف فلسفه ماه رمضان است و نباید از کنار آن‌ها رد شویم و باید با آن برخورد کرد، تصریح کرد: ماه رمضان شادابی معنوی با خود به همراه دارد، در این ماه باید نظارت بیشتری بر اعمال خود داشته باشیم و در این ماه از فرصت تلاوت و تدبر بیشتر در قرآن و استفاده قرآن در زندگی خود فراهم کنیم.

وی افزود: عظمت و برکات ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است که اگر حتی بخشی از این دریای عظیم را بتوانیم درک کنیم می‌توان با عمل، سفره اخروی برای خود ذخیره کرد و افراد باید تلاش کنند از این ماه پربرکت دست‌خالی برنگردند.

حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: انسان باید برای رسیدن به کمال، یک راه بی‌انتها را طی کند که این راه پرپیچ‌وخم با عبادات کم ما در این عمر کوتاه، جبران نشده و خداوند با قرار دادن ثواب‌های ویژه در ماه رمضان مانند تلاوت یک آیه که ثواب ختم کل قرآن را دارد، توشه این مسیر طولانی را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: اثرات عبادات این ماه در سطح جامعه ملموس بوده و رغبت آحاد مردم به دوستی با خدا مضاعف می‌شود که همگان باید قدر این ماه را دانسته و امراض جسمی و روحی خود را درمان کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است که از روزمرگی‌ها خارج‌شده و به‌طور موقت اهل تفکر و عبادت مخلصانه شویم که در اصل باید عادت کنیم، این حالت به‌صورت سرمایه‌ای ماندگار در تمام طول سال حفظ شود.

وی تصریح کرد: به گفته بزرگان دین، اگر ماه رمضان نبود، انسان از انسانیت خارج می‌شد و در این ماه می‌توانیم دور برخی  مادیات را خط کشیده و به فطرت خدایی خود بازگردیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha