جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسمی

حوزه/ مدیر مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین گفت:امروز باید جواب‌های قانع کننده و منطقی به سوالات جوانان داد ،چرا که پاسخ دادن به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان «قانع کننده» باشد.

حجت الاسلام علی ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: ابعاد معنوی رمضان آن چنان فراوان است که از آن به ماه روزی، ماه توبه و بازگشت، خالص سازی، اطاعت، امید، بهار فقیران و ماه عبادت نام برده می شود.

وی افزود: همچنین نزول قرآن کریم در رمضان، بر اهمیت این ماه پر برکت بیش از پیش افزوده است و این گونه از آن با عنوان «شهر النزول القرآن» و «شهر الیله القدر» یاد می کنند. از کارهای مهم در این ماه، قرائت قرآن و دعا و ذکر است که باید از هر کدام مقدار معین انتخاب و در هر روز انجام شود. در این انتخاب، اولویت با مواردی است که باعث افزایش نشاط انسان برای عبادت گردیده و در قلب او، فکر و نوری به وجود می آورد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: بیشتر شبهات و مسائل مطرح جامعه در دسته موضوعات اجتماعی تعریف می‌شود و باید با ورود به موضوع شناسی اجتماعی و شناخت ابعاد و کارکردهای اجتماعی در بحث موضوع شناسی پاسخ مناسبی برای این موضوعات بیابیم.

وی اظهار کرد: شبهاتی که امروز دشمن درباره مسائل دینی و مذهبی در فضاهای عمومی و مجازی منتشر می‌کند، بر نسل جوان تأثیرگذار است و ما باید در این زمینه فعالیت چشمگیر داشته باشیم.

حجت الاسلام ابوالقاسمی به فعالیت های مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی استان قزوین بیان کرد: این مرکز توانسته برنامه هایی در زمینه مشاوره ازدواج، نشست های تخصصی با مسئولین بنیاد حجاب و عفاف، جلسات سبک زندگی اسلامی و دوره آشنایی مربیان مدارس در خصوص شیوه های رفتاری در نوجوانان و جونان برگزار نماید.

وی در خصوص پاسخگویی این مرکز به سوالات شرعی شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: این مرکز همه روزه به جز وقت نماز خواهران و برادران حوزه علمیه قزوین پاسخگوی سوالات شرعی شهروندان در مسائل مختلف به خصوص روزه خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha