پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شفیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، با اشاره به اینکه باید از رمضان استفاده کافی برده شود، گفت: یکی از آثار ماه رمضان توجه به قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، ظهر امروز در سلسله جلسات سخنرانی به مناسبت ماه رمضان در مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز رمضان، با بیان اینکه رمضان ماه مهمانی خداوند است، عنوان داشت: گفت: خداوند در این ماه همه بندگان را به صورت عمومی دعوت کرده است؛ زیرا در نظام الهی تبعیضی میان بندگان وجود ندارد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان خاطرنشان کرد: معیارهای اعتباری که در نزد انسان ها اهمیت دارد در نزد خداوند بی اعتبار هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رمضان فراخوان الهی برای همه انسان ها است، تصریح کرد: در این مهمانی سفره خداوند پهن شده و همه نوع افراد حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: خداوند در ماه رمضان خطاب به انسان ها می گوید که هرکدام به هر میزان و توانایی که دارید، می توانید از آن بهره مند شوید.

وی با بیان اینکه آدم بیچاره و محروم از دید رسول خدا(ص) کسی است که با پایان ماه مبارک رمضان، بهره ای از آن نبرد، گفت: ماه مبارک رمضان همچون عمر انسان به سرعت می گذرد و انسان باید استفاده و توجه کافی به آن را داشته باشد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه روزه به هر صورتی سرشار از زیبایی است، اظهار داشت: یکی از آثار ماه رمضان توجه به قیامت است.

وی با اشاره به روایت «وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ»، عنوان داشت: در ذهن ما عطش با امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) معنا پیدا می کند.

 

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha