جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میر شفیعی

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: خداوند از فضل و بزرگواری خود ماه رمضان را قرار داده است تا از سنگینی گناهان کاسته شده، از آتش جهنم رهایی یابیم و بهشت نیز نصیب ما شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی، امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند در حق مؤمنین قرار دادن ماه مبارک رمضان است.

وی ماه رمضان را فرصتی برای آمرزش و مغفرت و نجات امت دانست و افزود: ماه رمضان برای اولیای خداوند برکات بسیاری دارد، از این رو ماه رمضان سه حاجت مهم مؤمن از جمله آمرزیده شدن گناهان، نجات از آتش جهنم و وارد شدن به بهشت را برآورده می‌کند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: در بسیاری از دعاها ائمه به انسان ها آموزش دادند که تقاضای آمرزیده شدن، نجات از آتش جهنم و وارد شدن در بهشت را دائما از خداوند بخواهند، به دلیل اینکه ممکن است انسانی آمرزیده شود، اما به بهشت نرود.

وی  قرآن کریم را وسیله هدایت انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: قرآن راه رسیدن به خداوند است بنابراین این کتاب آسمانی باید وارد زندگی انسان ها شود تا بتوانند از این راه به اهل بیت(ع) و خداوند نزدیک شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی تصریح کرد: رمضان ماهی است که عده ای از بندگان از آتش جهنم نجات یافته و وارد بهشت می شوند، ماه رمضان فرصت رسیدن به این نتیجه هاست.

وی به راه های آمرزیده شدن و اهل بهشت شدن انسان ها اشاره و عنوان کرد: گاهی اوقات برگزاری دعاها فقط در حد یک مراسم می شود، در حالی که انسان باید با حضور قلب به این دعاها توجه کند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ایمان به خداوند و اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که افراد بی ایمان در قیامت حاضراند دوبرابر تمام ثروت کره زمین را برای کفاره بی ایمانی خود بدهند اما آز آنان پذیرفته نمی‌شود، انسان تنها از طریق ایمان است که از عذاب الهی در امان می ماند.

وی تاکید کرد: عبادت نباید از ترس جهنم یا طمع به بهشت باشد بلکه بر اساس تعالیم اسلامی، انسان باید خداوند را شایسته عبادت بداند و بر اساس این شایستگی خدا با بپرستد؛ البته حتی اگر به نیت بهشت خدا را عبادت کند، پذیرفته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی تصریح کرد: خداوند از فضل و بزرگواری خود ماه رمضان را قرار داده تا از سنگینی گناهان کاسته شده، از آتش جهنم رهایی یابیم و بهشت نیز نصیب ما شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha