پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/آیت الله موسوی جزایری گفت: در ماه مبارک رمضان خورشید قرآن بر دل های مرده نزدیک شده و نور و انرژی بیشتری بر قلب ها می تاباند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز که در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، ماه مبارک رمضان را ربیع القرآن برشمرد و گفت: درباره قرآن نزول دفعی و تدریجی تعریف شده و در ماه مبارک رمضان نزول قرآن به صورت دفعی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نزول تدریجی قرآن در طول ۲۳ سال بعثت رسول خدا(ص)، اظهار داشت: علامه طباطبایی می گوید هر جا واژه «انزلنا» در قرآن ذکر شده، اشاره به نزول دفعی دارد؛ اما  واژه «نزلنا» بر نزول تدریجی دلالت دارد و در سوره مبارکه قدر به نزول دفعی اشاره شده است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان خورشید قرآن بر دل های مرده نزدیک شده و نور و انرژی بیشتری بر قلب ها می تاباند.

آیت الله موسوی جزایری در پایان خواستار آن شد تا فعالیت های قرآنی همراه با تدبر باشند؛ چرا که تلاوت و تجوید قرآن مقدمه تدبر و بالاتر از آن، عمل به قرآن هستند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha