جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گزیده اخبار

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

CFTاز خانه سبز،حاج قاسم را نشانه گرفت

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.مصری گفت: خیال خامی است اگر بگوئیم در رابطه با کنوانسیونی که در حال بررسی آن هستیم، آمریکا نظری ندارد، بدون اراده آمریکا چنین کنوانسیونی ایجاد نمی شود.نماینده کرمانشاه افزود: دوستان فکر می کنند این لایحه در مورد FATF است، در حالی که این کنوانسیون کاملاً در مورد تروریسم است. اگر فکر می کنید با پیوستن به این کنوانسیون تحریم ها از بین رفته و سوئیفت باز می شود، خیال خامی است. عضویت در این کنوانسیون هیچ دستاوردی برای ما ندارد.وی تاکید کرد: از نظر این کنوانسیون، سپاه پاسداران سازمان تروریستی است و ما باید افرادی مانند سردار رضایی، دکتر ولایتی، حاج قاسم سلیمانی و سردار وحیدی را به عنوان مصادیق تروریسم به غرب تحویل بدهیم. اگر می توانید پا روی آرمان های انقلاب بگذارید، این کنوانسیون را تصویب کنید.

 

آب،ایران را از آخر دوم کرد

احمدعلی کیخا عضو شورای عالی آب و نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ وقت یادم نمی‌رود که در اولین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم ماموریت یافتم گزارشی از وضعیت محیط زیست را ارائه کنم.عضو شورای عالی آب گفت: طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۳ ما در مدیریت اکوسیستم‌های آبی شامل تالاب‌ها و رودخانه‌ها بین ۲۳۲ کشور رتبه ۲۳۱ را آوردیم.یکی از مواردی که آورده بودند این بود که طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۳ ما در مدیریت اکوسیستم‌های آبی شامل تالاب‌ها و رودخانه‌ها بین ۲۳۲ کشور رتبه ۲۳۱ را آورده بودیم. برفرض هم که شاخص‌ها درست نبوده باشد ما را به رتبه یکم تا پنجم نمی‌آورد و معلوم بود که اوضاع خوب نیست.عضو شورای عالی آب تاکید کرد: در مجلس هشتم به تمام مسئولان نظام، نامه و گزارش نوشتم و برخی ما را متهم به نادانی می‌کردند. از طرف کمیسیون کشاورزی ۲۰ دی ماه سال ۱۳۹۰ خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و آنجا عرض کردم که وزیر وقت نیرو گزارش داده متوسط بارندگی کشور تا این لحظه ۱۹ میلی‌متر است. من عرض کردم هیچ تضمینی نیست که در سال‌های پیش رو به جای ۲۰ دی ماه در ۲۰ بهمن ماه چنین گزارشی بدهند و به نظر می‌رسد ما برای این مساله برنامه نداریم.

 

ایران،رکورد طلای سیاه خود را شکست

قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران به ۷۴ دلار و ۳۷ سنت رسید که این رقم بیشترین مقدار در قیمت فروش نفت سنگین ایران در سه سال اخیر بود. قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در بازارهای جهانی نفت در معاملات روز گذشته از مرز 73 دلار گذشت.هر بشکه نفت سنگین ایران روز گذشته با قیمت 73 دلار و 3 سنت معامله شد، این درحالی است که از سه روز قبل این رقم در مرز 73 دلار بود. هجدهم ماه می 2018 هر بشکه نفت سنگین ایران به‌قیمت 72 دلار و 99 سنت معامله شده بود.همچنین یک بار در تاریخ 17 می 2018 قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران به 74 دلار و 37 سنت رسید که این رقم بیشترین مقدار در قیمت فروش نفت سنگین ایران در سه سال اخیر بود.

 

ناجا دست بانکی سلبریتی ها را قطع کرد

این روزها برخی سلبریتی‌ها بیش از هر خیریه دیگری توجه مردم را برای کمک به نیازمندان جلب می‌کنند. این سلبریتی‌ها یک پست غم‌انگیز از حال و روز نیازمندی که قصد کمک به او را دارند، می‌نویسند و در انتها شماره حساب خود را قرار می‌دهند و به همین راحتی و بدون هیچ مجوزی، پول‌های کلانی را به جیب می‌زنند.هنوز از یادها نرفته است که در دهه ۸۰ و هنگامی که زلزله بم باعث ویرانی بخش عمده‌ای از شهر شد، در کنار فعالیت رسمی هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی که کار ساماندهی کمک‌های مردمی را انجام می‌دادند، کمپین‌هایی از سوی هنرمندان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شد. چند سال بعد از زلزله بم شایعاتی درباره اینکه کمک‌هایی که هنرمندان جمع‌آوری کرده‌اند به مصرف اصلی خود نرسیده مطرح شد.پس از آن نیز برای زلزله ورزقان بود که هنرمندان سینما در پردیس سینمایی آزادی Freedom جمع شدند و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کردند و این ماجرا نیز با ابهامات بسیاری روبه‌رو شد و حالا سرنوشت نامعلوم کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه و دیگر نیازمندان که به حساب سلبریتی‌ها واریز شده مطرح می‌شود.رئیس پلیس فتای تهران تأکید کرد: با تمام این احوال پلیس فتا با تعدادی از چهره‌های معروف که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند برخورد و حساب آنها را مسدود کرده است، اما با برخورد با یک یا دو نفر نمی‌توان به این کار پایان داد. سرهنگ کاظمی گفت: در یک مورد یک بازیکن فوتبال اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرد، اما شماره حسابی هم که اعلام کرده بود متعلق به خودش نبود و پلیس فتا این فرد را احضار و حسابش را مسدود کرد.متأسفانه هیچ سازوکاری برای حسابرسی کمک‌های مردمی به سلبریتی‌ها هم وجود ندارد و هیچ دستگاهی نمی‌تواند مقدار کمک واریزی به حساب سلبریتی‌ها و میزان اعطای کمک‌ها به نیازمندان را محاسبه کند.

 

تهران با مسکو گام اول ایزوتوپی را برداشت

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پس از برجام توانسته ایم ایزوتوپ‌های پایدار را با کمک روسیه شروع به غنی سازی کنیم که قبل از برجام ما فقط اورانیوم را غنی سازی می‌کردیم و البته انتقال فناوری در این باره نیز در حال انجام است. صالحی افزود: همچنین پس از برجام پروژه ساخت «جی ام پی» برای رادیودارو‌ها و براساس استاندارد‌ها آغاز شد که پروژه آن حدود 60 میلیون یورو تجهیزات نیاز دارد و حدود سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.وی افزود: بهره برداری از این پروژه به ما درخصوص کیفیت و کمیت رادیودارو‌ها کمک می‌کند.معاون رئیس جمهوری بیان کرد: پروژه دیگری که به اعتبار برجام توانستیم انجام دهیم، مرکز پرتودرمانی است که قرار است این مرکز در کرج ایجاد شود که از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان برخوردار خواهد بود و امیدواریم ساخت آن امسال آغاز شود.وی گفت: در مجموع ما نوآوری‌هایی نیز در صنعت هسته‌ای داشته ایم و به این صورت نبوده است که فقط صنعت سنتی هسته‌ای را پیگیری کنیم، بلکه نوآوری‌ها در این صنعت را نیز رصد می‌کنیم.رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در فناوری‌های کوانتومی ورود پیدا کرده ایم و طرح درسی آن نیز آماده شده است که از سال تحصیلی آینده، دانشجویان دوره‌های دکتری را در آن پذیرش کنیم.

 

FATF،مجلس را به حاشیه کشاند

بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، باعث حاشیه های زیادی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی شد. علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطاری قانونی نسبت به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم انتقاد کرد و اظهارداشت: گروه ویژه اقدام مالی، ایران را موظف به پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم کرده است، آیا این پذیرش سلطه بیگانه نیست؟وی افزود: برنامه گروه ویژه اقدام مالی دارای 41 بند است که در بند 29 از ایران خواسته‌هایی را مطرح کرده یعنی مواردی را بر ما تحمیل کرده است، از طرفی ادعا می‌شود این کنوانسیون از FATF منفک و جداست اما خود FATF از ما خواسته به این کنوانسیون بپیوندیم بنابراین چگونه ادعا می‌شود که این دو از یکدیگر منفک هستند.سلیمی اظهارداشت: در اصل 154 قانون اساسی، حمایت از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین آمده است، چرا باید تبصره‌ای را در این لایحه حذف کنند که گروه‌های آزادی‌بخش جهان را تروریسم نمی‌دانستیم، اگر قرار بود حق شرط ما را بپذیرند چرا مصوبه سال 94 را آقایان قول دادند که اصلاح کنند.علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار سلیمی گفت: قبلا چنین چیزی تصویب نکردیم، اولین بار است که این لایحه بررسی می‌شود و با FATF مغایرتی ندارد اما یکی نیستند. نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در اخطاری با استناد به اصول 152 و 153 قانون اساسی گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ترکمنچای دوم است و در صورت تصویب ننگی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.قاضی‌پور افزود: این کنوانسیون بسیار مبهم است، با تصویب این لایحه یقه جمهوری اسلامی در دست کشورهای گوناگون و سازمان ملل خواهد بود بنابراین از نمایندگان مجلس می‌خواهم آن را به تصویب نرسانند.

 

به سکه،قرعه استراحت خورد

قیمت انواع سکه در بازار آزاد تهران افزایش یافت و قیمت تک فروشی هر قطعه تمام بهار آزاد طرح جدید با یک هزار ریال رشد به 20 میلیون و 160 هزار ریال رسید.در بازار تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 200 هزار ریال رشد کرد و به 19 میلیون و 370 هزار ریال رسید؛ هر نیم سکه نیز با رشد 100 هزار ریالی 9 میلیون و 950 هزار ریال قیمت خورد.معامله گران هر قطعه ربع سکه را با 20 هزار ریال افزایش پنج میلیون و 680 هزار ریال فروختند، همچنین هر سکه گرمی نیز با 20 هزار ریال افزایش قیمت، سه میلیون و 570 هزار ریال قیمت گذاری شد.در بازارهای جهانی هر اونس طلا با 2 دلار و 69 سنت افزایش به یک هزار و 294 دلار و 82 سنت رسید اما هر گرم طلای 18 عیار در بازار ایران با 36 هزار ریال کاهش رو به رو شد و یک میلیون 886 هزار و 200 ریال به فروش رفت.

 

ایران در بین ده کشور برتر دنیا،نمره منفی گرفت

با وجود اینکه ایران از نظر بافت جمعیتی جزو ۱۰ کشور پیر دنیا قرار دارد، اما برقراری تعادل ساختار سنی جمعیت نیز نیازمند برنامه دقیق و علمی است.محمدباقر عباسی-مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت سازمان ثبت و احوال با بیان اینکه متاسفانه کشور ایران در حال حاضر از نظر بافت جمعیتی جزو ۱۰ کشور پیر دنیا قرار دارد می گوید: سرمایه های انسانی مختلف همواره باید بر اساس ظرفیت های مختلف و موجود در جامعه مورد پیش بینی و آینده نگری قرار بگیرند.همچنین برنامه ریزی بر روی جمعیت شکل گرفته امری نامطلوب و غیر علمی است، در حالی که برنامه ریزی همیشه باید قبل از شکل گیری یک جمعیت انجام شود. وی با اشاره به این که برنامه ریزی های جمعیتی باید با تکیه بر پیش بینی های آینده تدوین شوند، عنوان می‌کند که با توجه به میزان توسعه سرزمینی، تنوع آب و هوایی و منابع زیرزمینی کشور جمعیت حال حاضر موجود ایران جواب گوی نیازهای مختلف توسعه انسانی نیست.عباسی که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت، بااشاره به روند پیشرفت جمعیت ایران به سمت سالمندی اضافه می کند که ازدیاد جمعیت در جامعه همانند کاهش آن باید بر اساس برنامه ریزی های دقیق و مدون انجام شود.

 

لندن سومین گام ضد برجامی را برداشت

شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد، به دلیل بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران همکاری با شرکت ملی نفت ایران در پروژه میدان گازی رهام در دریای شمال را متوقف خواهد کرد.سهام میدان گازی رهام در دریای شمال به صورت 50-50 درصد متعلق به بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران است.این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تصمیم گرفته است تا برخی برنامه‌های خود برای اجرا در این میدان گازی در دریای شمال را لغو کند. چرا که به دنبال روشن شدن تحریم‌های احتمالی آمریکا بر ایران است.در حال حاضر بریتیش پترولیوم به دنبال واگذاری سهام خود به یک شرکت نفتی کوچکتر انگلیسی است و اعلام کرده است که هر دو شرکت هم اکنون در حال مکاتبه با مقامات انگلیس و آمریکا برای درک بهتر شرایط هستند.سریکا انرژی اعلام کرده است که به تعهدات بریتیش پترولیوم برای توسعه میدان گازی رهام پایبند است.سریکا انرژی همچنین اعلام کرده است که با توجه به اینکه 50 درصد سهام میدان گازی در اختیار شرکت ملی نفت ایران است، فعالیت‌های این میدان تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.مدیرعامل شرکت سریکا می‌گوید، ما به همکاری با شرکای خود ادامه می‌دهیم و دولت انگلیس قرار است اقداماتی را که برای مقامات آمریکایی نیز مورد قبول است، برای حمایت از توسعه میدان گازی رهام انجام دهد.وی تاکید کرد:‌ ما از حمایت کامل از مقامات انگلیسی در توسعه این میدان برخورداریم.

 

لاریجانی جسد مرده برجام را کالبدشکافی کرد

محمدجواد لاریجانی تصریح کرد: اولین مانع این است که جناب آقای روحانی از ابتدا موضوع برجام را به یک موضوع رقابت انتخاباتی تبدیل کرده و گفتند که اگر چرخ‌های سانتریفیوژ می‌چرخد باید چرخ اقتصاد هم بچرخد. آن‌هایی هم که انتقاد کنند مودبانه‌ترین برچسبی که گرفتند دلواپس بوده که این مسایل نشان می‌دهد فضای بحث مانع است.محمدجواد لاریجانی گفت: ترامپ خواسته‌های خود را نیز در چهار دسته تنظیم کرده است و وزیر خارجه آن‌ها نیز حدود دوازده باید را مطرح کرده و ناشی هم بوده است و به نظرم همان ترامپ کاسبکار با خالی بندی اش باز بهتر دسته بندی کرده است. وی در پاسخ به اینکه آیا سه سال برجام بنا است با این کلید واژه ادامه پیدا کند، اظهار کرد: آقای روحانی سرمایه گذاری وسیعی از لحاظ سیاسی روی برجام کرد و برای ایشان جوری است که احساس می کند برجام یعنی روحانی و این اشتباه بزرگ ایشان است. آقای روحانی شما رئیس جمهور عزیز ، محترم و بزرگوار تک تک ملت ایران هستید چه برجام باشد چه نباشد و همه ملت ایران پشتیبان شما در انجام وظایف قانونی و شرعیتان هستند و دنیا فقط در برجام خلاصه نشده است. لاریجانی افزود: ما باید با مردممان صادق باشیم و درست نتیجه گیری کنیم امروز هیچ چیزی بهتر از این برای مملکت نیست که ما امید و انتظار به برجام را کنار بگذاریم و با تفکر اقتصاد مقاومتی و ژانر مدیریتی مناسب امورات را حل و فصل کنیم.

 

نوبخت از آمار تلخ 7+3 بیکاری پرده برداشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که از 7 حوزه‌ای که برای اشتغال در سال 97 در برنامه جامع اشتغال طراحی شده نباید فقط به برنامه اشتغال روستایی تمرکز کرد، گفت: طرح اشتغال روستایی تنها یکی از برنامه‌های 7گانه اشتغال برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال 97 می‌باشد. در طرح اشتغال‌زایی در سال 97 منابع تخصیص داده شده از صندوق توسعه ملی با سود صفر درصد و منابع بانک‌ها با سود 18 درصد لحاظ شده که معدل این تسهیلات نرخ سود 9 درصد می‌باشد.وی افزود: این در حالی است که قانونگذار نرخ سود 6 درصد را برای تسهیلات اشتغال‌زایی در نظر گرفته است به همین منظور 25 درصد از منابع در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی قبل از انجام کار برداشت شده است.نوبخت با بیان این که در سال گذشته 797 هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند، گفت: از این تعداد 790 هزار نفر مشغول به کار شده، اما 7 هزار نفر باقی‌مانده به جمعیت 3 میلیون نفری بیکاران کشور اضافه شده‌اند.

 

نیمه پنهان قمار فوتبال در ایران،در کمین 2018 روسیه نشست

برخی ازسایت های پیش بینی فوتبال مدعی هستند بخشی از پول ها خرج سایت و امور خیریه! می شود تا بر فساد مالی که انجام می دهند پوشش بگذارند.حتی فیلتر کردن سایت هم خللی در کار آنان ایجاد نکرده است. گروه هایی با هزارکاربر در شبکه های اجتماعی دارند. در حال حاضر بازار کارشان تاحدودی کساد است. منتظر آغاز رقابت های بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال هستند تا بتوانند بهتر و بیشتر شرط بندی کنند.سایت های پیش بینی فوتبال در کشور کم نیستند، با گسترش فضای مجازی در میان مردم به تعداد سایت های شرط بندی هم اضافه شده است.سایت های پیش بینی فوتبال، هر بازی مهم و غیرمهم در جهان را پوشش می دهند. چون پای پول در میان است و پول های میلیونی بازنده ها ازآن مدیریت سایت می شود.بعد از اعلام نتیجه تمامی مسابقات فوتبال موجود، جایزه بین برندگان تقسیم می شود. برخی از این سایت ها پا را فراتر هم گذاشته اند و مدعی هستند بخشی از پول ها خرج سایت و امور خیریه می شود تا بر فساد مالی که انجام می دهند پوشش بگذارند.این سایت کاربران مختلف دارد. سن و سال نمی شناسد از کودک هفت ساله تا پیرمرد هفتاد ساله را در این قمار خانه مجازی می توان یافت.یکی از دلایل استقبال افراد، خیال پردازی های مالی است. افراد شرکت کننده می خواهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند و پولدار شوند اما سوی دیگر ماجرا پنهان است. آنچه را که دارند نیز از دست می دهند.احسان بیان می کند: یک گروه دوهزار نفره در تلگرام داریم. اسم گروه، هم اندیشی پیش بینی فوتبال است. هر که می برد خوشحال است و هر که می بازد ناراحت. برخی ها که با مبلغ بالا شرط بندی می کنند و می بازند، گویا دچار جنون می شوند.12 شرکت پی.اس.پی تحت نظر شرکت شاپرک، سایت‌ها را به درگاه‌های بانکی متصل می‌کنند تا امکان تراکنش مالی آنلاین برای کاربران‌شان فراهم شود، باید روند اداری مالکیت دامین و فعالیت آن برای بانک‌ها محرض شود.ترفندی که سایت‌های شرط بندی به کار می‌گیرند، واسطه قرار دادن شرکت‌های دیگر یا درخواست درگاه به نام آی.پی شرکت‌ واسطه است. در اختیار گذاشتن درگاه بانکی برای سایت‌های شرط بندی راهی برای درآمدزایی شده است.

 

بهزیستی آماری از زنان ویژه ایرانی را افشا کرد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سالیانه ۹۵۰ زن ویژه در مراکز بهزیستی که تعداد آن ۲۴ مرکز است، پذیرش می‌شوند که عمدتا از طبقات فوق العاده پایین هستند و فقر و مشکلات شدید از جمله اعتیاد دارند.حبیب‌الله فرید (معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی) در رابطه با "سکس ورکرها" گفت: به این افراد در کل دنیا سکس ورکر گفته می‌شود که ما معادل فارسی آن را بکار می‌بریم، پژوهش خاصی در رابطه با تعداد کارگران جنسی در کشور انجام نشده است و اگر هم آماری باشد؛ اعلام آن مربوط به قوه قضائیه و نیروی انتظامی است، چراکه این کار جرم محسوب می‌شود و در صورت بازداشت تعداد این زنان یا مردان مشخص می‌شود.وی افزود: آخرین آمار در دهه ۸۰ اعلام شد که برآورد بوده است و برای این کار باید شیوع‌شناسی انجام شود. پدیده‌هایی که قبح دارد و مخفی است در بسیاری از مواقع بسیاری از افراد آن را اعلام نمی‌کنند و مطالعه و شیوع‌شناسی نمی‌شود به همین خاطر آماری که اعلام می‌شود، ادله‌ای ندارد، اما موضوع مهم این است که باید در رابطه با پیشگیری از آن و مداخله به هنگام و بازتوانی افرادی که دچار این مشکل می‌شوند، فعالیت‌هایی انجام شود تا این افراد به روند طبیعی زندگی بازگردند. این اصلی است که باید پذیرفته و در رابطه با آن فعالیت انجام شود.

 

هدیه لیست امید برای مردم،میلیونی آب خورد

طرح ترافیک سال ۹۷ که با طرح ترافیک‌های سال‌های قبل تفاوت‌هایی از جمله پرداخت عوارض در خیابان‌های تهران را دارد، از ۱۵ اردیبهشت در تهران اجرا شد. شهرداری تهران طرح‌های مربوط به سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی را واگذار کرد و حالا تعدادی از آن طرح‌ها در سایت دیوار با قیمت‌های ۵تا ۱۰ میلیون تومان در حال فروش است. در سایت «دیوار» که به مرجعی برای خریدوفروش‌های این روزهای بسیاری از شهروندان تبدیل شده است، انواع و اقسام طرح ها برای فروش گذاشته شده و عده‌ای حتی از کارت‌های آرم طرح ترافیک عکس گرفته و آن را ضمیمه آگهی کرده‌اند...خرید و فروش آرم طرح ترافیک در حالی انجام می‌شود که هنوز تعدادی از خبرنگارانی که مدارک خود را برای شهرداری فرستاده‌اند، این آرم‌ها را دریافت نکرده‌اند و گویا قرار هم نیست دریافت کنند».در روزهای گذشته، روزنامه اصلاح طلب قانون در مطلبی نوشته بود: «به نظر می‌رسد شورای شهر و شهرداری تهران با اجرای طرح ترافیک به دنبال تأمین منافع مادی هستند تا کاهش آلودگی و ترافیک شهر تهران».طرح ترافیک ۱۰ میلیونی، به نوعی هدیه شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب به مردم است. شورای شهر و شهرداری که بجای توجه به مسائل مهم شهری و خدماتی به آفت سیاست زدگی دچار شده است.

 

عباسی،آمار تلخ فساد افیونی را تایید کرد

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار 10 هزار نفری دانش‌آموزان معتاد در کشور که از سوی آموزش و پرورش اعلام شده است، صحت دارد.فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: طرح نماد یک طرح ائتلافی است و با مشارکت نهادهایی چون آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان بهزیستی کشور، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها در مدارس کشور برای پیشگیری از اعتیاد و درمان دانش‌آموزان معتاد پس از شناسایی به اجرا درآمد. شایان ذکر است؛ طی روزهای اخیر منصور کیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، از وجود 10 هزار دانش‌آموز معتاد در کشور خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان کسانی هستند که پس از تجربه مصرف اولیه موادمخدر به مصرف خود ادامه داده و امروزه نیازمند درمان هستند.کیایی همچنین از وجود حدود ۱۰۰ هزار دانش آموزان در معرض خطر اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: برخی از این دانش آموزان یا تجربه مصرف را داشته یا در معرض این آسیب قرار دارند.»

 

دادستان کل،پیشنهاد توئیتری را به دیوار کوبید

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که اخیرأ شش وزیر و دو نماینده مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای محرمانه در نامه‌ای خواستار رفع فیلتر از توییتر شده و اعلام کردند آیا این درخواست مورد قبول واقع می‌شود، گفت: دیروز با دو نامه مواجه بودیم که تعدادی از وزاری عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارایه کردند. یک نامه جهت رفع فیلتر از توییتر و طرح در کارگروه بود و نامه دوم هم با شش امضا در رابطه با رفع فیلتر از دو سامانه دیگر بود.وی افزود: این دوسامانه قبلا در کمیته مطرح و فیلتر شده بود، اما توئیتر به موجب دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و لذا مطرح نخواهیم کرد.منتظری افزود: مادام که شرایط توییتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استحکام خود باقی است.

 

5 ایرانی دیگر زیر چتر تحریم رفتند

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تحریم ایرانیان که پس از خروج این کشور از برجام، سرعت بیشتری گرفته، چند ایرانی دیگر را به فهرست تحریمی‌ها اضافه کرد.این ۵ نفر که مهدی آذرپیشه، محمد آقا جعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار شیرامین و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی نام دارند، به خاطر ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند؛ نفرات دوم تا چهارم مشخصاً به خاطر ارتباط با یگان موشکی «غدیر» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند.اتاق جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها هفته گذشته، «ولی الله سیف» رئیس بانک مرکزی را هم به اتهام جابجایی پول برای نیروی قدس سپاه و مقاومت اسلامی لبنان، تحریم کرده بودند. سیف و ۵ نفری که امروز تحریم شدند، تحت تحریم‌های «فهرست اختصاصی تروریست‌های بین‌المللی» درآمده‌اند.در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، تمام اموال و دارایی‌های اشخاص مزبور در صورت قرار داشتن در حوزه قضایی آمریکا، مصادر می‌شود و شهروندان آمریکایی هم از معامله با این افراد منع می‌شوند. علاوه بر این، موسسات مالی غیرآمریکایی در صورت ارائه خدمات مالی به این اشخاص یا به اشخاصی که از جانب این ۵ نفر کار می‌کنند، تحریم خواهند شد.

 

 

اردیبهشت،کمی ترمز تورم را کشید

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در اردیبهشت ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١١٤.١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.١ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٨.٣ درصد است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٨.٣ درصد بیشتر از اردیبهشت ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٧,٠ درصد) ١.٣ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به ٨,٠ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨,١ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می دهد.شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٠,٨ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ١.٢ درصد افزایش نشان می دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ١٠,٦ و ٧.١ درصد می باشد. دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه ای از ٨.٣ درصد برای دهک چهارم تا ٧.٩ درصد برای دهک دهم است.

 

فتاح برای کمیته سازها،خط و نشان کشید

پرویز فتاح؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:مهمترین چالش کمیته امداد این است که بین یک دوراهی قرار داریم.او افزود: از یک سو وظیفه کمیته کمک به محرومان است و از سوی دیگر نگران این هستیم که کمیته امداد را جذاب نکنیم.فتاح گفت:اگر کمیته امداد جذاب شود نظام مشکل پیدا میکند زیرا به بیکاری دامن زده میشود و افراد ترجیح می دهند به جای کار کردند تحت پوشش کمیته قرار گیرند.او افزود: به تقاضاهای کاذب کمیته امداد نباید دامن زد و باید کسانی را تحت پوشش قرار دهیم که واقعا نیازمند هستند.رئیس کمیته امداد گفت: از همه نهادها درخواست کردیم کمیته امداد دیگری راه اندازی نکنند و مردم را عادت ندهند که دنبال کمک باشند.او گفت: 50 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد افراد روستایی و سالخورده هستند.او گفت: متوسط پرداختی ما به ازای هر خانواده در یک سال 3 میلیون بوده است.رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه 2 طرح در کمیته امداد نیازمند حمایت های مردمی است، گفت: یک طرح شامل اکرام و ایتام یتیمان و طرح دیگر طرح محسنین است.سرانه پرداخت مددجویان کمیته امداد 3 میلیون تومان است.فتاح با اشاره به اشغالزایی در کمیته امداد افزود: کمیته امداد با پرداخت وام های قرض الحسنه و آموزش به اشتغالزایی جوانان تحت پوشش کمک می کند.

 

خانه ملت لایحهFATF را برگشت زد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم را برای بررسی بیشتربه کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع دادند.در جلسه امروز خانه ملت گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی هم درخصوص مطالبات غیرجاری بانک ها قرائت شد. در این گزارش به مواردی همچون ضعف در سازوکارهای نظارتی و امکان شکل گیری شبکه های فساد و تبانی در داخل برخی از بانک ها، اشاره شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha