شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زکات

حوزه/ حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین لطفی گفت: روند رو به رشدی در پرداخت زکات به وجود آمده و اگر بیشتر تبلیغ شود و رسانه‌ها و منابر و به‌ویژه رسانه ملی موردتوجه قرار گیرد، به‌ طور قطع مردم استقبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین محمد نقی لطفی، در نشست شورای زکات این استان، اظهار کرد: زکات جایگاه ویژه‌ای در معارف اسلامی دارد که از ویژگی‌های نیکوکاران و بندگان صالح خدا است.

وی با اشاره به این که برپایی نماز و پرداخت زکات از ویژگی عبد صالح خداوند باری‌تعالی است، ابراز کرد: اهمیت زکات آن‌قدر زیاد است که اگر نمازگزاری زکات مال خود را پرداخت نکند نماز او موردقبول درگاه الهی قرار نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در ایلام، بابیان اینکه علاوه بر جنبه‌های معنوی پرداخت زکات، جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی این فریضه الهی بسیار حائز اهمیت است، افزود: استان ایلام که یکی از استان‌های کوچک کشور است و پرداخت زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم استان را مرتفع کند.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین لطفی، با تأکید بر اینکه اگر نصاب زکات رعایت شود و همه پرداخت کنند، کشور احتیاجی به فروش نفت ندارد و اقتصاد خودکفایی خواهد داشت، یادآور شد: تبلیغات لازم برای احیای این فریضه بزرگ عبادی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید به‌صورت مناسب و گسترده صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این چند سال که ستاد زکات تشکیل‌شده تحول عظیمی در بحث جمع‌آوری زکات به وجود آمده، گفت: روند رو به رشدی در پرداخت زکات به وجود آمده و اگر بیشتر تبلیغ شود و رسانه‌ها و منابر و به‌ویژه رسانه ملی موردتوجه قرار گیرد، به‌طور قطع مردم استقبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در ایلام، تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که هرساله بحث پرداخت زکات توسعه داده شود که پرداخت‌کنندگان زکات در استان بیشتر شود، فرهنگ‌سازی شود و از طریق تریبون های نماز جمعه به‌ویژه در ماه مبارک رمضان و سایر ایام و مناسبت‌های دینی پرداخت زکات تبلیغ شود.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین لطفی، در پایان بابیان اینکه پرداخت و ترویج پرداخت زکات یک پشتوانه عظیم ملی است که نیاز به تبلیغ وسیعی دارد، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مردم احساس وظیفه کنند که در امر پرداخت زکات سهیم باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha