جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه سیک ها در پاکستان به مسلمانان افطاری دادند

حوزه/ جامعه سیک ها در شهر سیالکوت در پاکستان، با هدف برقراری همدلی و همبستگی میان ادیانی با جامعه مسلمانان، اقدام به پهن کردن سفره های افطاری برای روزه داران مسلمان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nation، روز گذشته ک جامعه سیک ها در شهر سیالکوت در ایالت پنجاب پاکستان، اقدام به پهن کردن سفره افطاری برای روزه داران مسلمانان کردند.

سردار جاسکاران، سرپرست گورودوارا، هدف از برپایی این افطار میان ادیانی را ارتقاء همدلی و همبستگی دینی میان جامعه مسلمانان و سیک ها عنوان کرد.

این رهبر محلی سیک ها  در این باره گفت: هر دین و مذهبی تروریسم و کشتن بیگناهان در جهان را محکوم می کند. تمامی مذاهب و مکاتب پیام صلح، عشق و دوستی، اتحاد، مدارا، برادری و همدلی اجتماعی و دینی را ترویج می کنند. اقلیت ها در پاکستان آزادی مذهبی داشته و دولت تلاشش را برای حفاظت از حقوق مذهبی آنان به کار می گیرد.

در این مراسم همچنین ایجاز نوری رئیس شورای رفاه اجتماعی و حقوق بشر، بر ضرورت ارتقاء همبستگی میان ادیانی به منظور توسعه ملی و شکوفایی، علاوه بر حفظ اعتبارات پاکستان در سطح جهان تاکید کرد.

وی گفت: اقلیت های مذهبی نقشی حیاتی در ریشه کن سازی تروریسم از کشور ایفاء می کنند. تمامی ملت پاکستان متحد در مقابل تروریسم ایستادگی کرده و برای نهادینه سازی یک صلح پایدار جهانی تلاش می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha