جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خشم مسلمانان نیجریه از به صلیب کشیده شدن دختر محجبه

حوزه/ انتشار تصویر به صلیب بسته شدن یک دختر محجبه توسط یک مدیر مسیحی در یکی از مدارس ایالت اوگون در نیجریه در رسانه ها، خشم مسلمانان در این کشور را برانگیخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از blueprint، انتشار تصویر به صلیب بسته شدن یک دختر محجبه در یکی از مدارس نیجریه، تنش ها و نگرانی هایی را در میان جامعه اسلامی این کشور برانگیخته و محکومیت سازمان های اسلامی را در بر داشته است.

جامعه حمایت از دانش آموزان مسلمان نیجریه، از مقامات این کشور خواسته است نسبت به آزار و اذیت دانش آموزان مسلمان در مدرسه ای در ایالت اوگون در نیجریه که با مشارکت معلم و مدیر مدرسه انجام گرفته اقدام کنند.

براساس بیانیه منتشر شده، این اتفاق یک هفته گذشته رخ داد و مدیر مسیحی مدرسه متوریت استاندارد در ایالت اوگون، دو دانش آموز محجبه را به بهانه دیر آمدن به مدرسه به صلیب بسته است. انتشار تصاویر دختر محجبه بسته شده به صلیب سبب خشم مسلمانان شد.

در بیانیه منتشر شده توسط سازمان اسلامی، ضمن محکوم کردن حرکت معلم و مدیر مدرسه آمده است: عملکرد آن ها نه تنها وحشیانه، بی رحمانه و غیرقابل تصور است بلکه نادیده گرفتن آشکار حقوق دینی دانش آموزان مسلمان و محجبه نیز محسوب می شود و کودک آزاری نیز می باشد. ما ضمن اعلام انزجار از این حادثه از وزارت آموزش و پرورش می خواهیم که تحقیقات کاملی برای ارزیابی فعالیت های این مدرسه آغاز کند.

این سازمان اسلامی همچنین نسبت به بی توجهی رسانه ها نسبت به حادثه اظهار نارضایتی کرده و اعلام کرد: اگر اتفاق جور دیگری می افتاد و یک مدیر مدرسه مسلمان یک دختر مسیحی را به صلیب کشیده بود، رسانه ها برای انتشار خبر آن سر از پا نمی شناختند.

طبق آخرین اخبار پلیس محلی اقدام به دستگیری مسئولین این مدرسه کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha